۱۰ مورد از برترین گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه

عصر کالا- هنوز هیچ گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بدون حاشیه طراحی نشده و این عبارت در حال حاضر به گوشی‌های اطلاق می‌شود که نسبت به بقیه محصولات از حاشیه کمتری در اطراف صفحه نمایش خود برخوردار هستند.

۱۰ مورد از برترین گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی رو، تب صفحات نمایش بزرگ و بدون حاشیه، در سال 2017 به اوج خود رسیده است. تاکنون این نوع صفحات نمایش را در محصولات مختلفی از قبیل تلویزیون، گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ و مانیتور مشاهده کرده‌ایم. در این بین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به تازگی تمرکز بسیار بیشتری بر روی این ویژگی داشته‌اند و هر کدام از سازندگان سعی کرده‌اند تا پرچمداری با صفحه نمایش بدون حاشیه راهی بازار کنند.

    البته واقعیت این است که هنوز هیچ گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بدون حاشیه طراحی نشده و این عبارت در حال حاضر به گوشی‌های اطلاق می‌شود که نسبت به بقیه محصولات از حاشیه کمتری در اطراف صفحه نمایش خود برخوردار هستند. همان طور که اشاره کردیم، در سال جاری میلادی شاهد عرضه چندین گوشی هوشمند بدون حاشیه در اطراف نمایشگر بودیم و در مطلب پیش رو نیز سعی کردیم تا شما را با 10 مورد از بهترین‌های آن‌ها آشنا کنیم. بنابراین در ادامه با ما در دیجی رو همراه باشید.

    1- سامسونگ گلکسی اس 8

    به جرأت می‌توان گفت حتی کسانی که در دور افتاده‌ترین نقاط دنیا زندگی می‌کنند هم حتماً نام گلکسی اس 8 را شنیده‌اند! به اعتقاد بسیاری از کاربران و منتقدان پرچمدار جدید سامسونگ بهترین گوشی اندرویدی عرضه شده تا به امروز می‌باشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه فوق العاده 83.6 درصدی، این حس را به شما منتقل می‌کند که تنها یک نمایشگر را در دست خود گرفته‌اید. البته حذف حاشیه‌های اضافی در بالا و پایین صفحه نمایش باعث شده تا نسبت تصویری گلکسی اس 8 کمی تغییر کرده و به مقدار نامتعارف 18:9 برسد (در حال حاضر اغلب نمایشگرها از نسبت تصویری استاندارد 16:9 استفاده می‌کنند). صفحه نمایش سوپر امولد این گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از وضوح تصویری 2960 در 1440 پیسکل بهره می‌برد.

    از دیگر مشخصات سخت‌افزاری پرچمدار جدید سامسونگ هم می‌توان به برخورداری از چیپ پردازشی اسنپدراگون 835 و دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی از نوع Dual Pixel با دریچه دیافراگم f/1.7، اشاره کرد که در نور کم نیز قادر به ثبت عکس‌هایی بسیار باکیفیت و واضح می‌باشد. باتری این گوشی هوشمند ظرفیتی متوسط و برابر 3000 میلی آمپر ساعت دارد که البته با اقدامات و تست‌های انجام شده از سوی سامسونگ بسیار امن‌تر از قبل شده و لازم نیست نگران تکرار اتفاقات تلخ گلکسی نوت 7 باشید.

    2- ال جی جی 6

    پرچمدار سال 2017 ال جی در واقع به عنوان رقیب اصلی گلکسی اس 8 سامسونگ به حساب می‌آید. ال جی پس از شکستی که با عرضه پرچمدار سال گذشته خود یعنی جی 5 (با طراحی ماژولار) تجربه کرد، تمام توان خود را به کار گرفت و با کنار گذشتن طراحی ماژولار موفق شد محصولی کاربر پسند را روانه بازار کند. ال جی جی 6 با صفحه نمایش بدون حاشیه خود که وضوحی برابر با 2880 در 1440 پیکسل داشته و نسبت نمایشگر به بدنه 78.6 درصدی را به ارمغان آورده، مطمئناً تا به امروز بهترین گوشی اندرویدی عرضه شده توسط ال جی می‌باشد.

    در کنار صفحه نمایش بسیار باکیفیت و جذاب، جی 6 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی دو لنزه نیز در پشت بدنه خود بهره‌مند می‌باشد که وظیفه ساخت آن بر عهده سونی بوده و مطمئناً می‌تواند طرفداران عکاسی با موبایل را راضی کند. یکی از این دوربین‌ها استاندارد بوده و زاویه دید 71 درجه‌ای دارد، در حالی که لنز دیگر با زاویه فوق العاده گسترده و 125 درجه‌ای خود تجربه ثبت تصاویری فوق العاده را به ارمغان می‌آورد.

     

    ال جی برخلاف سامسونگ به سراغ چیپ اسنپدراگون 835 نرفته و ترجیح داده تا کماکان از اسنپدراگون 821 در گوشی جدید خود استفاده کند. باتری ال جی جی 6 ظرفیتی برابر 3300 میلی آمپر ساعت داشته و نسبت به جی 5 پیشرفت محسوسی را تجربه کرده است. البته شایان ذکر است که باتری این محصول قابل جداسازی نیست. قیمت پایین‌تر ال جی جی 6 نسبت به رقیب سامسونگی خود، یکی از نقاط قوت آن به شمار رفته و می‌تواند موفقیت خوبی را برای آن در زمینه میزان فروش، رقم بزند.

    3- شیائومی می میکس

    شیائومی سال گذشته و زودتر از بسیاری دیگر از تولید کنندگان، با عرضه می میکس (Mi Mix) به سراغ استفاده از صفحات نمایش بدون حاشیه رفت و توانست با محصول قدرتمند خود، نگاه‌های زیادی را به سوی خود معطوف کند. نسبت صفحه نمایش به بدنه در می میکس حیرت انگیز و برابر 91.3 است که به راحتی می‌تواند سایر پرچمدارهای بازار را در این زمینه مغلوب کند. این نسبت فوق العاده بالا به این معنی است که شیائومی توانسته صفحه نمایش بزرگ و 6.4 اینچی می میکس را در بدنه‌‎ای بسیار کوچک‌تر نسبت به محصولات رقیب، جا دهد. البته با این حال، وضوح تصویری این نمایشگر چندان بالا نبوده و برابر با 2040 در 1080 پیکسل می‌باشد.


    چیپ پردازشی اسنپدراگون 821 وظیفه پردازش اطلاعات را در این گوشی هوشمند بر عهده داشته و حافظه رم 6 گیگابایتی در نظر گرفته شده برای آن نیز هیچ کم و کسری باقی نمی‌گذارد. دوربین 16 مگاپیکسلی پشت بدنه می میکس نیز با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K، گزینه‌ای ایده آل برای علاقه‌مندان عکاسی با موبایل خواهد بود. دوربین جلویی شیائومی می میکس به طرز عجیبی در پایین بدنه تعبیه شده، که البته این هم جزو تبعات حذف حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش می‌باشد. یکی دیگر از نقاط قوت این محصول، باتری بزرگ و 4400 میلی آمپر ساعتی آن می‌باشد که مطمئناً می‌تواند کاربران پرمصرف را به سمت خود جذب کند.

    4- زد تی ای نوبیا زد 11

    زد تی ای نوبیا زد 11 (ZTE Nubia Z11) جدیدترین پرچمدار کمپانی چینی ZTE بوده و از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویری 1920 در 1080 پیکسل برخوردار می‌باشد. این گوشی دارای نسبت نمایشگر به بدنه 75.2 بوده و تقریباٌ می‌توان گفت هیچ حاشیه‌ قابل توجهی در اطراف صفحه نمایش آن به چشم نمی‌خورد. چیپ پردازشی اسنپدراگون 820 که از جدیدترین تولیدات کوالکام به شمار می‌رود، قدرت خوبی برای این محصول به ارمغان آورده و به عنوان محصول عرضه شده در سال گذشته میلادی، نمی‌توان ایرادی از این بابت گرفت.

    اگر کیفیت دوربین گوشی برایتان اهمیت زیادی دارد باید بدانید که این محصول از یک لنز 16 مگاپیکسلی در پشت بدنه خود استفاده می‌کند که البته قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را نیز دارد. زد تی ای با به کارگیری تکنولوژی Dolby Atmos در پرچمدار سال گذشته خود، کیفیت صوتی بسیار خوبی را نیز در اختیار کاربران قرار داده و باعث شده تا تماشای فیلم در این گوشی لذت بسیار بیشتری داشته باشد.


    یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی نیز برای زد 11 در نظر گرفته شده که البته نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. همانند دیگر گوشی‌های رده بالای چینی، قیمت زد تی ای نوبیا زد 11 یکی از مهمترین نقاط قوت آن به شمار رفته و با اتکا به همین مزیت عمده می‌تواند رقیبی جدی برای پرچمدارهای سرشناس بازار باشد.

    5- هواوی میت 9

    هواوی در چند سال گذشته به کلی متحول شده و توانسته با عرضه گوشی‌های هوشمند رده بالا و بسیار قدرتمند و البته با قیمتی بسیار پایین‌تر از محصولات مشابه، به رقیبی جدی برای شرکت‌های نام آشنایی همچون سامسونگ، ال جی و اچ تی سی، بدل شود. میت 9 (Mate 9) نیز از این قائده مستثنی نیست. این گوشی هوشند دارای صفحه نمایشی 5.9 اینچی با وضوح تصویری 1920 در 1080 پیکسل بوده که حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف خود دارد و همین امر باعث شده تا نسبت نمایشگر به بدنه به میزان فوق العاده 77.5 درصدی برسد.

    البته هواوی میت 9 در کنار طراحی زیبا و صفحه نمایش باکیفیتی که دارد، از قدرت سخت‌افزاری مثال زدنی‌ای نیز برخوردار می‌باشد. چیپ پردازشی کایرین 960 از محصولات HiSilicon که بر پایه معماری big.LITTLE طراحی شده، باعث شده تا میت 9 از لحاظ پردازش اطلاعات هیچ کم و کسری نداشته باشد. این چیپ قدرتمند به راحتی توان رقابت با محصولاتی همچون اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 را دارد.


    هواوی میت 9 در پشت بدنه خود نیز مجهز به دو لنز 20 و 12 مگاپیکسلی با برند لایکا (Leica) می‌باشد که کیفیتی فوق العاده را در اختیار کاربران این گوشی قرار می‌دهد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز طول عمر بالای دارد و بنابراین به راحتی و بدون نگرانی از اتمام نا به هنگام شارژ گوشی خود می‌توانید از آن استفاده کنید. در انتها همان طور که اشاره کردیم، هواوی همواره محصولاتی با قیمت بسیار مناسب و رقابتی را راهی بازار کرده و میت 9 نیز یکی از همین نوع محصولات می‌باشد.

    6- یولفون فیوچر

    باید اعتراف کنیم که بیشتر مواقع تولید کنندگان چینی و محصولات آن‌ها را دست کم می‌گیریم، اما یولفون فیوچر (Ulefone Future) یکی از آن تولیدات چینی است که نباید به هیچ وجه آن را دست کم گرفت. همان طور که از نام این گوشی بر می‌آید، طراحی و ظاهر آن نشان دهنده یک محصول کاملاً آینده نگرانه بوده و صفحه نمایش 5.5 اینچی آن نیز با وضوح تصویری 1920 در 1080 پیکسل و حاشیه‌های بسیار کمی که در اطراف خود دارد به القای این حس کمک شایانی می‌کند. یولفون با حذف حاشیه‌های زائد اطراف صفحه نمایش، نسبت نمایشگر به بدنه را به میزان قابل توجه 75 درصد رسانده و در این زمینه می‌تواند به خوبی با شرکت‌های مطرح بازار گوشی‌های هوشمند، رقابت کند.

    از دیگر مشخصات سخت‌افزاری بارز یولفون فیوچر می‌توان به چیپ پردازشی MT6755 از محصولات مدیاتک اشاره کرد که دارای هشت هسته پردازشی بوده و فرکانس هسته‌های آن نیز برابر با 1.95 گیگاهرتز می‌باشد. به علاوه، 4 گیگابایت حافظه رم نیز برای این محصول در نظر گرفته شده که برای یک گوشی پرچمدار مقدار مناسب و معقولی است. دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی یولفون فیوچر می‌تواند به خوبی نیاز کاربران به ثبت عکس‌های باکیفیت را برآورده کند.


    انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند از طریق یک باتری 3090 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که طول عمر متوسطی داشته و برای محصولی در چنین رده قیمت، یک غنیمت به شمار می‌رود. حال که صحبت از قیمت گوشی شد، باید بدانید که این محصول چینی یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های پرچمداری است که می‌توانید در بازار پیدا کنید و با توجه طراحی بی‌نظیر و کیفیت ساخت بالای آن، مطمئناً ارزش خرید بالایی دارد.

    7- سامسونگ گلکسی اس 7 اج

    با توجه به عرضه گلکسی اس 8، پرچمدار سال گذشته سامسونگ با کاهش قیمت خوبی مواجه شده و در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی از نظر ارزش خرید، به حساب می‌آید. این گوشی که در حال حاضر با قیمتی 519 دلاری در دسترس خریداران قرار گرفته است، دارای صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویری 2560 در 1440 پیسکل بوده و نسبت نمایشگر به بدنه در آن برابر با 76.1 است که البته در مقابل گلکسی اس 8 با نسبت 83.6 درصد، حرف زیادی برای گفتن ندارد.

    با اینکه گلکسی اس 7 اج پرچمدار سال گذشته سامسونگ محسوب می‌شود اما این به معنای ضعف سخت افزاری این محصول نیست و چیپ پردازشی اسنپدراگون 820 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم، قدرت سخت افزاری بالایی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. باتری این گوشی حتی نسبت به گلکسی اس 8 نیز عملکرد بهتری داشته و با ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعتی خود، طول عمر نسبتاً بالایی دارد.


    گلکسی اس 7 اج همچنین دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 در پشت بدنه خود می‌باشد که دقیقاً مشابه با همان لنز به کار گرفته شده در گلکسی اس 8 است. با وجود اینکه حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در این گوشی نسبت به پرچمدار امسال سامسونگ کمی بیشتر است، اما انحنای لبه‌های کناری گوشی زیبایی خاصی به آن به بخشیده و از نظر طراحی جزو بهترین محصولات بازار می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی با حاشیه‌های کم در اطراف صفحه نمایش، لبه‌های خمیده و البته قیمت مناسب هستید، به هیچ وجه نباید گلکسی اس 7 اج را نادیده بگیرید.

    8- لنوو زاک اج

    ممکن است فکر کنید کمپانی چینی لنوو با خرید شرکت موتورولا از گوگل، توجه چندانی به خط تولید گوشی‌های هوشمند برند اختصاصی خود نداشته باشد، اما باید بگوییم در این صورت سخت در اشتباهید و عرضه لنوو زاک اج (Lenovo ZUK Edge) نیز دلیلی بر این مدعا می‌باشد. این گوشی هوشمند جذاب و زیبا از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح فول اچ دی برخوردار بوده و همانند ال جی جی 6 از نسبت نمایشگر به بدنه 78.3 درصدی برخوردار می‌باشد. چیپ پردازشی اسنپدراگون 821 به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم (بسته به مدل آن) نیز تکمیل کننده مشخصات سخت افزاری بالای آن می‌باشد.


    دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K نیز همان چیزی است که هر علاقه‌مند به عکاسی با موبایل را راضی خواهد کرد. در کنار همه این‌ها، یک باتری 3100 میلی آمپر ساعتی هم برای لنوو زاک اج در نظر گرفته شده که البته قابلیت جداسازی ندارد. این باتری طول عمر معقولی که دارد اما با این حال نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. همانند دیگر گوشی‌های هوشمند چینی، در مورد لنوو زاک اج هم قیمت تعیین شده برای آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

    9- الفون اس 7

    الفون اس 7 (Elephone S7) یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند چینی بسیار باکیفیت است که البته طراحی ظاهری آن شباهت زیادی به گلکسی اس 7 اج دارد. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ای 5.5 اینچی داشته و وضوح تصویری آن برابر 1920 در 1080 پیکسل است. علاوه بر شباهت ظاهری الفون اس 7 به گلکسی اس 7 اج، نسبت نمایشگر به بدنه آن نیز تقریباً یکسان با گوشی رده بالای سامسونگ و برابر با 75.62 درصد می‌باشد.
    چیپ پردازشی MT6797 هلیو ایکس 20 از محصولات کوالکام وظیفه پردازش اطلاعات را در این گوشی بر عهده دارد که شامل ده هسته پردازشی بوده و بر پایه معماری ARM طراحی شده است. 4 گیگابایت حافظه رم نیز از دیگر ویژگی‌های بارز الفون اس 7 به شمار می‌آید.


    متأسفانه دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی این گوشی قابلیت ضبط ویدیو در وضوح 4K را ندارد و حداکثر می‌توان در حالت 1080p اقدام به ضبط ویدیو نمود. علاوه براین، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی الفون اس 7 هم طول عمر چندان بالایی نداشته و از این بابت نیز در برابر رقبای خود حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته در کنار این دو نکته تقریباً منفی، قیمت بسیار پایین الفون اس 7 می‌تواند برگ برنده بزرگی برای آن محسوب شود.

    10- میز آلفا

    میز آلفا (Maze Alpha) یک تفاوت عمده با دیگر محصولات معرفی شده در مطلب حاضر دارد و آن هم اینکه، این گوشی هنوز عرضه نشده و کمپانی چینی تولید کننده آن تاکنون جزئیات زیادی نیز در مورد آن منتشر نکرده است. در نگاه اول میز آلفا بسیار شبیه به شیائومی می میکس به نظر می‌رسد و حتی نسبت نمایشگر به بدنه این دو گوشی نیز بسیار به یکدیگر نزدیک می‌باشد.

    اگر شایعات پیرامون میز آلفا صحت داشته باشند، این گوشی هوشمند مجهز به یک چیپ پردازشی هشت هسته‌ای بوده و در کنار آن 6 گیگابایت حافظه رم نیز برایش در نظر گرفته شده است. همچنین انتظار می‌رود شاهد یک دوربین دو لنزه نیز در پشت بدنه آن باشیم.


    همان طور که اشاره کردیم، این محصول هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و در نتیجه قیمت نهایی آن نیز فعلاً مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر