پرچمدار بعدی هواوی به نمایشگر اولد مجهز می‌شود؟

عصر کالا- گزارش‌ها نشان می‌دهد که پرچمدار جدید هواوی، میت ۲۰ پرو با نمایشگر ۶.۹ اینچی اولد، در اوایل پاییز سال جاری رونمایی خواهد شد.

پرچمدار بعدی هواوی به نمایشگر اولد مجهز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, گزارش های منتشر شده از سوی the bell،  نشان می دهد که نسل بعدی پرچمدار شرکت چینی هواوی قرار است از صفحه نمایش و پنل های اولد بهره ببرد و بدین منظور، سفارش ساخت پنل های اولد را به سامسونگ داده است تا بتواند در اوایل پاییز سال جاری از این محصول جدید رونمایی کند.

    از انجایی که سامسونگ بزرگترین تولیدکننده پنل های اولد در جهان به شمار می رود، بسیاری از شرکت های سازنده گوشی هوشمند از جمله اپل برای صفحه نمایش موبایل های تولیدی خود، سفارش تامین پنل های اولد را به این شرکت کره ای می دهند.

    سامسونگ دیسپلی در سال 2017 بزرگترین تامین کننده و تولید کننده پنل های اولد گوشی‌های آیفون و محصولات اپل به شمار می رفت و ال جی دیسپلی هم سهم اندکی در تامین این پنل ها و سایر قطعات محصولات اپل داشت.

    هواوی بعنوان یک شرکت چینی فعال در حوزه تکنولوژی و ساخت گوشی های هوشمند توانسته است سهم نسبتا زیادی از خرید موبایل را در میان برندهای فعال در این حوزه از آن خود کند. حالا به منظور رقابت با پرچمدار اپل، آیفون 10 (ایکس) که با پنل های اولد توانست به موفقیت نسبتا چشمگیری در جهان دست پیدا کند، می خواهد از یک صفحه نمایش اولد (OLED) برای پرچمدار جدید خود استفاده کند.

    سامسونگ تعدادی از نمونه های آزمایشی از پنل های اولد را در اختیار هواوی قرار داده است تا این شرکت چینی بتواند با انتخاب درست از میان گزینه های موجود، پرچمدار آتی و بعدی خود را تولید کند. بنابراین انتظار می رود سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری 2018 میلادی خط تولید انبوه خود را برای تولید پنل های اولد هواوی میت 20 پرو رسما آغاز کند. همچنین خود سامسونگ نیز قصد دارد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی پرچمدار جدید مجهز به پنل نمایشگر اولد خود را عرضه کند. که البته به عقیده برخی از تحلیلگران، احتمال دارد این محصول جدید در اوایل سال 2019 نیز عرضه شود.

    هرچند که هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی مبنی بر اینکه دقیقا کدامیک از پرچمداران هواوی قرار است به پنل های اولد مجهز شوند، در دسترس نیست اما محتمل ترین گزینه به باور خیل عظیمی از تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی، همان هواوی میت 20 پرو است.

    البته پنل های اولد محدودیت های قیمتی برای تولیدکنندگان موبایل ایجاد می کنند چراکه از قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر نمایشگرها همچون ال سی دی برخوردارند بنابراین سازندگان گوشی های هوشمند باید مساله قیمت تمام شده برای خود و کاربران را نیز در نظر داشته باشند. 

    قرار است هواوی میت 20 و میت 20 پرو در اکتبر سال جاری میلادی رونمایی شود. نمایشگر میت 20 نیز 6.1 اینچی و هم‌اندازه‌ پی 20 پرو خواهد بود و میت 20 پرو ابعادی بزرگ‌تر و احتمالا 6.9 اینچی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر