ال‌جی در چین کارخانه تولید نمایشگر اولد می‌سازد

عصر کالا- شرکت کره‌ای ال جی دیسپلی اعلام کرد که در چین درصدد تاسیس و احداث کارخانه تولید نمایشگرهای اولد (OLED) است.

ال‌جی در چین کارخانه تولید نمایشگر اولد می‌سازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, بر اساس اخباری که در وب سایت‌های مختلف مشاهده می‌شود، می‌توان دریافت که دولت چین مجوز تاسیس و راه اندازی کارخانه تولید نمایشگرهای اولد (OLED) را صادر کرده است و می‌خواهد با همکاری شرکت ال جی دیسپلی کره جنوبی به تولید این نمایشگرهای باکیفیت و پرطرفدار بپردازد.

    این بدان معناست که ال جی دیسپلی به منظور کاهش هزینه نهایی و افزایش خط تولید نمایشگرهای اولد ( OLED) که این روزها هم در گوشی‌های هوشمند و هم در تلویزیون‌ها طرفدار بسیاری کسب کرده، در کشور چین یک کارخانه بدین منظور احداث و راه‌اندازی کند.

    این شرکت کره‌ای که به همراه سامسونگ از بزرگترین تولیدکنندگان پنل و نمایشگرهای اولد محسوب می‌شود، به تازگی اعلام کرده است که دولت چین مجوز احداث این کارخانه را صادر کرده است و این بدان معناست که چین نیز از این تصمیم بسیار خوشحال و خشنود است.

    این کارخانه جدید با سرمایه‌گذاری‌های مشترک 2.33 میلیارد دلاری در پکن، پایتخت چین، راه‌اندازی می‌شود که 70 درصد آن تحت مالکیت ال جی دیسپلی خواهد بود. در دسامبر سال گذشته 2017 میلادی بود که وزارت بازرگانی و تجارت کره جنوبی نیز مجوز راه‌اندازی یک کارخانه جدید برای ال جی در خاک کشور چین را صادر و تایید کرد.

    ال جی دیسپلی با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: با تاسیس این کارخانه جدید و راه‌اندازی خط تولید پنل‌های اولد، میزان تولید نمایشگرهای اولد 2 برابر میزان کنونی آن خواهد شد و از 60 هزار به 130 هزار نمایشگر خواهد رسید.

    ال جی با توجه به آنکه وظیفه تامین و تولید بخش اعظمی از پنل های اولد بکار رفته در آیفون‌های جدید 2018 اپل را نیز برعهده گرفته است و از آن طرف، در گوشی‌های دیگر و تلویزیون های جدید تقاضا برای خریداری محصولات با نمایشگر اولد به میزان قابل توجهی بالا رفته است، ال جی دیسپلی تصمیم گرفته که با راه اندازی یک کارخانه جدید و خط تولید پنل‌های اولد، به افزایش تعداد پنل‌های ساخته شده و همچنین کاهش هزینه‌های نهایی خود کمک کند.

    ال جی دیسپلی، نخستین تولیدکننده‌ تلویزیون‌های LCD در جهان است و تقریبا تمام صفحه‌های نمایش‌ بزرگ OLED را در سطح جهان تولید می‌کند و در حوزه گوشی‌های هوشمند نیز همواره بزرگترین رقیب سامسونگ بوده است. بر اساس آخرین آمارهای منتشره، این شرکت توانسته است 75 درصد از سهم بازار تلویزیون‌های اولد را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر