نمایشگر OLED آیفون‌های ۲۰۱۸ را LG می‌سازد

عصر کالا- در حال حاضر سامسونگ تنها تأمین کننده پنل‌های OLED برای اپل است اما گفته می‌شود احتمالا این شرکت ساخت OLED گوشی‌های آینده‌اش را به شرکت دیگری واگذار می‌کند.

نمایشگر OLED آیفون‌های ۲۰۱۸ را LG می‌سازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، اپل به تولیدات جدید LG و به‌عنوان گزینه بعدی به سامسونگ چشم دوخته است. «مینگ چی کو» تحلیلگر اپل اکنون تایید کرده که اپل در حال حاضر برای تامین بخشی از پنل‌های OLED آیفون‌ با ال‌جی وارد مذاکره شده است. ظاهرا ال‌جی برای آیفون 2018 پنل OLED می‌سازد.

    بر اساس گزارش‌ها، رقم مورد بحث برای نمایشگر در طول سه سال آینده و برای رقابت با رقیب اصلی بازار یعنی سامسونگ در نظر گفته شده است. البته ال جی در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین تولیدکننده  OLED در دنیاست؛ اما این شرکت می‌خواهد سهم خود را از بازار نمایشگرهای موبایل هم افزایش دهد و به همین خاطر، تقاضای اپل برای تامین نمایشگر آیفون های بعدی برایش سود خوبی خواهد داشت.

    گفته می‌شود نمایشگر ال‌جی مثل OLED سامسونگ پک نیست و به‌احتمال زیاد «front-end» یعنی فقط پنل است. ممکن است اپل برای سایر چیزها مثل لمینیت و کابل‌کشی شرکای دیگری بیابد.

    اپل حداقل 45000 قطعه از شیشه مادر برای 6٫5مین نسل OLED ها در ماه با ال‌جی قرارداد می‌بندد. شایعات می‌گوید 2٫7 میلیارد دلار سرمایه اپل در این قرارداد برای هردو طرف سود دارد. ال‌جی یک سرمایه خوب دریافت می‌کند. اپل هم تنوع تأمین‌کننده‌هایش را حفظ می‌کند و دریافت پیوسته تضمینی OLED ها که بخش مهمی از آینده‌ی آیفون‌ها هستند را خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر