چشم پروانه ها به کمک نمایشگرهای موبایل آمد

عصر کالا- یکی از مشکلات جدی در زمان استفاده از گوشی ها در زیر نور آفتاب، غیرقابل مشاهده بودن محتوای نمایشگر آنهاست. اما این مشکل با استفاده از یک پوشش خاص حل شده است.

چشم پروانه ها به کمک نمایشگرهای موبایل آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آسین ایج، دانشمندان با الهام گرفتن از ساختارهای نانوی موجود در چشمان پروانه ها موفق به تولید یک روکش ضدانعکاس شده اند که به افراد امکان می دهد محتوای نمایشگرهای تلفن همراه را در زیر نور شدید آفتاب بدون مشکل مشاهده کنند.

    انعکاس نور خورشید بر روی سطح نمایشگرهای تلفن همراه با استفاده از این روکش به تنها 0.23 درصد می رسد؛ حال آنکه این رقم در مورد گوشی آیفون 4.4 درصد است.

    محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی در آمریکا می گوید لایه ضدانعکاس یاد شده بسیار منعطف است و می توان به راحتی از آن در گوشی ها و تبلت ها استفاده کرد. این لایه در برابر خش و آسیب هم بسیار مقاوم است و از قابلیت تمیزکاری خودکار نیز برخوردار است. لذا از گوشی در برابر گرد و خاک و جای اثرانگشت نیز حفاظت می کند.

    این لایه ضدانعکاس گودی های بسیار کوچک و یکپارچه ای است که هر یک تنها 100 نانومتر ( به اندازه یک هزارم پهنای موی انسان) قطر دارند. از روکش یاد شده می توان برای حفاظت از سطوح دیگری نیز استفاده کرد. عرضه عمومی این محصول به بازار از سال آینده میلادی آغاز می شود.

    در حال حاضر گوشی های هوشمند از حسگرهای خود برای شناسایی وضعیت محیطی گوشی و افزایش نور استفاده می کنند تا مطالعه مطالب در زیر نور شدید آفتاب هم ممکن شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر