خداحافظی مایکروسافت با کلمات عبور

عصر کالا- مایکروسافت در حال آزمایش نسخه ای از سیستم عامل ویندوز است که در آن خبری از کلمات عبور نیست و از شیوه های دیگری برای تایید هویت کاربران استفاده می شود.

خداحافظی مایکروسافت با کلمات عبور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، ویندوز یادشده Windows S نام دارد که نسخه ای خاص از ویندوز 10 است و به عنوان مثال تنها برنامه هایی بر روی آن قابل نصب است که از فروشگاه آنلاین خود مایکروسافت بارگذاری شده باشند.

    گزینه هایی که در این سیستم عامل جایگزین کلمات عبور خواهند شد عبارتند از تایید هویت از طریق تلفن همراه که در قالب آن کد یک بار مصرف تولید شده توسط یک برنامه موبایلی برای کاربر ارسال می شود یا کلیدهای  FIDO که باعث می شود یک حافظه فلاش به عنوان ابزار تایید هویت قابل استفاده باشد.

    دیگر گزینه های در دسترس که جایگزین کلمات عبور ویندوز اس می شوند هم شامل شناسایی هویت از طریق چهره کاربر و اسکنر اثر انگشت هستند. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که کدامیک از این روش ها به عنوان گزینه برتر توسط مایکروسافت انتخاب خواهد شد.

    بررسی های موسسه وریزون در سال 2017 نشان داده بود که در 80 درصد از موارد نفوذ به رایانه های شخصی به علت استفاده از کلمات عبور ناایمن رخ می دهد و لذا کنار گذاشتن این روش به ارتقای امنیت و حریم شخصی کاربران کمک شایانی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر