استانداردهای امنیتی جدید برای ویندوز ۱۰ منتشر شد

عصر کالا- شرکت مایکروسافت استانداردهای امنیتی تازه ای را برای ایمن سازی رایانه های مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ منتشر کرده است.

استانداردهای امنیتی جدید برای ویندوز ۱۰ منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، مایکروسافت می گوید در صورت رعایت نکات توصیه شده تازه ترین نسخه از ویندوز 10 موسوم به نسخه 1709 کاملا ایمن خواهد بود.

    این شرکت تنها پردازنده های ایمن قابل استفاده برای ویندوز 10 را تراشه های نسل هفتم Core i3، i5، i7، i9، M3 و همین طور پردازنده های Xeon و نیز پردازنده های اتم، سلرون و پنتیوم تولیدی اینتل اعلام کرده است.

    بنا بر اعلام مایکروسافت تمامی این پردازنده ها باید معماری و طراحی 64 بیتی داشته باشند. علت این است که قابلیت امنیتی VBS ویندوز 10 تنها با معماری 64 بیتی سازگاری دارد. این قابلیت برای مقابله با حملات سایبری پیچیده به ویندوز 10 اضافه شده است. از سوی دیگر بسیاری از برنامه های امنیتی ویندوز 10 مانند ویندوز دیفندر مبتنی بر فعال شدن و اجرای درست VBS است.

    مایکروسافت همچنین تصریح کرده رایانه های مجهز به ویندوز 10 حداقل باید 8 گیگابایت رم داشته باشند. فرم ویر یا میان افزار مورد تایید مایکروسافت هم Unified Extension Firmware Interface (UEFI) نسخه 2.4 به بالا می باشد.

    مایکروسافت سیستم های رمزگذاری مورد تایید خود را هم Boot Guard اینتل و Hardware Verified Boot شرکت ای ام دی اعلام کرده است.

    کارشناسان می گویند ارزان ترین لپ تاپ سازگار با همه این استانداردها لپ تاپ ASUS P سری های P2540UA-AB51 است که حدود 500 دلار قیمت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر