وان‌ پلاس ۵؛ مشخصات، قیمت و حذف احتمالی جک هدفون

عصر کالا- چند روز بیشتر تا معرفی رسمی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس باقی نمانده است.

وان‌ پلاس ۵؛ مشخصات، قیمت و حذف احتمالی جک هدفون
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت ؛ پرچم‌دار جدید وان‌پلاس موسوم به وان‌پلاس 5 روز بیستم ژوئن معرفی خواهد شد و تاکنون اطلاعات و گزارش‌های غیر رسمی مختلفی در مورد این گوشی منتشر شده است. در این مطلب به مرور برخی از این اطلاعات و گزارش‌ها می‌پردازیم.

    مشخصات و قیمت احتمالی
    بر اساس اطلاعات غیر رسمی موجود، قلب تپنده‌ی وان‌پلاس 5 پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 540 خواهد بود. این گوشی در دو نسخه‌ی مختلف با حافظه‌ی رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که حافظه‌ی داخلی وان‌پلاس 5 از نوع UFS 2.1 خواهد بود. باتری این گوشی 3300 میلی‌آمپر ساعتی است و به لطف ویژگی Dash Charge، می‌توان در مدت یک ساعت آن را از صفر تا 92٪ شارژ کرد.

    تصویر مفهومی وان‌پلاس 5

    صفحه نمایش پرچم‌دار جدید وان‌پلاس 5.5 اینچی با وضوح فول اچ‌دی است و سنسور اثر‌ انگشت در قاب جلوی گوشی و در پایین این صفحه نمایش قرار دارد. به‌علاوه، وان‌پلاس 5 از دو دوربین با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی و دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.6 در پشت گوشی بهره می‌برد و از قابلیت ضبط ویدئوی 4K نیز برخوردار است. این گوشی از سیستم‌عامل Oxygen OS استفاده می‌کند که بر پایه‌ی نسخه‌ی 7.1.1 اندروید توسعه داده شده است.

    قیمت احتمالی این پرچم‌دار 479 دلار پیش‌بینی شده که 40 دلار از وان‌پلاس 3T و 80 دلار از وان‌پلاس 3 گران‌تر است. عرضه‌ی این گوشی دو روز پس از معرفی رسمی، یعنی از 22 ژوئن شروع خواهد شد.

    احتمال حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون
    پیش از این شرکت‌هایی نظیر اپل، موتورولا و اچ‌تی‌سی اقدام به حذف جک هدفون در محصولات خود کرده بودند. اکنون به نظر می‌رسد وان‌پلاس نیز در نظر دارد در پرچم‌دار آینده‌ی خود با جک 3.5 میلی‌متری هدفون خداحافظی کند.

    وب‌سایت Android Pure رندرهایی از چند نمونه قاب محافظ وان‌پلاس منتشر کرده است که نشان از حذف جک هدفون در این گوشی دارند. آن‌گونه که به نظر می‌رسد، در این قاب‌ها برشی برای جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود ندارد. پیش از این نیز کارل پِی که یکی از مؤسسان وان‌پلاس است، توییتی منتشر کرده بود که به نظر می‌رسید به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون در محصول بعدی وان‌پلاس اشاره داشت.

    کاور احتمالی وان‌پلاس 5

    همان‌گونه که در تصویر فوق مشخص شده است، تناقض‌هایی در رندرهای منتشرشده وجود دارد. برای مثال آرایش کلیدهای فیزیکی و فلش دوربین در این رندرها با هم متفاوت است. بعلاوه در یکی از رندرها یک فرستنده مادون قرمز در قسمت بالایی گوشی قرار دارد. به همین دلیل نمی‌توان با قاطعیت این رندرها را به محصول نهایی وان‌پلاس نسبت داد.

    در پایان باید یادآوری کنیم که اطلاعات فعلی را نمی‌توان قطعی قلمداد کرد و همواره امکان تفاوت مشخصات نهایی با مشخصات ارائه‌شده در گزارش‌های غیر رسمی وجود دارد؛ به همین دلیل برای دستیابی به مشخصات رسمی این گوشی باید تا زمان معرفی رسمی، یعنی بیستم ژوئن منتظر بمانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر