اپل نسل جدید آیپد پرو را به ترک پد مجهز می‌کند

عصر کالا- گفته می‌شود اپل در جریان رویداد توسعه‌دهندگان WWDC امسال از نسل جدید آیپد پرو مجهز به ترک‌پد رونمایی می‌کند.

اپل نسل جدید آیپد پرو را به ترک پد مجهز می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

     کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC 2017 برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود کوپرتینونشین‌ها در جریان این رویداد از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کنند. یکی از ویژگی‌های محصول هیبریدی اپل را باید بهره‌گیری از TrackPad بدانیم که نه‌تنها باعث می‌شود این محصول نسبت به گذشته کاربردی‌تر شود، بلکه آیپد پرو اپل را به یکی از رقبای سرسخت سرفیس پرو مایکروسافت تبدیل خواهد کرد. با اینکه این موضوع همچنان در حد ایده است؛ اما اپل می‌تواند با هدفی کاملا متفاوت از آنچه در ذهن شما است، ترک‌پد را به صفحه کلید آیپد پرو جدید اضافه کند.

    در سیستم‌های عامل‌ ویندوز و مک، از ترک‌پد برای حرکت اشاره‌گر موس استفاده می‌شود؛ اما روی نسل جدید آیپد می‌توان از آن دقیقا مشابه 3D Touch روی آی‌اواس، برای حرکت نشانگر هنگام تایپ کردن استفاده کرد. این ایده توسط جان گروبر مطرح شده است و دیوید چاپمن در مجموعه‌ای از رندرهای خود اسمارت کیبورد را همراه با ترک‌پد نشان داده است.

    آیا اضافه شدن این قابلیت می‌تواند کمک کند تا آیپد پرو جدید نسبت به رقیب خود یعنی محصولات سری سرفیس پرو، قوی‌تر شود؟ قطعا بله؛ به‌ویژه اینکه هر دو محصول بر کاربردی بودن تمرکز دارند و مشتریان با استفاده از ترک‌پد می‌توانند مجموعه‌ای از وظایف را بدون نیاز به لمس نمایشگر، سریع‌تر از گذشته انجام دهند.

    ترک‌پدِ آیپد با هدف متفاوتی تعبیه خواهد شد، اما می‌تواند در حرکت سریع‌تر اشاره‌گر هنگام تایپ کردن کمک کند؛ به‌ویژه زمانی که از اسمارت کیبورد استفاده می‌کنید دیگر برای حرکت اشاره‌گر، نیازی به فعال کردن لمس سه‌بعدی نیست. این ویژگی جذاب روی محصولات سرفیس مایکروسافت وجود ندارد و می‌تواند به اپل کمک کند تا محصولی نزدیک‌تر به دستگاه رقیب با ویژگی‌های مشابه تولید کند.

    در حال حاضر هنوز سندی مبنی بر قطعی بودن استفاده از ترک‌پد در آیپد پرو جدید وجود ندارد؛ اما در نگاه اول، چنین قابلیتی می‌تواند محقق شود و چندان دور از ذهن نیست. امشب مراسم توسعه‌دهندگان اپل برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این کمپانی از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر