شناسایی نقص امنیتی در بسیاری از تولیدات لنوو

عصر کالا- ضعف امنیتی برنامه مدیریت اثر انگشت شرکت لنوو باعث شده تا بسیاری از تولیدات این شرکت در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر باشند.

شناسایی نقص امنیتی در بسیاری از تولیدات لنوو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، نرم افزار Fingerprint Manager Pro که بر روی تعداد زیادی از لپ تاپ ها و رایانه های ساخت لنوو نصب شده، دارای حفره امنیتی است و هکرها می توانند با سوءاستفاده از این مشکل اسکنر اثر انگشت تولیدات لنوو را دور بزنند و به رایانه های کاربران دسترسی یابند.

    نرم افزار Fingerprint Manager Pro به گونه ای طراحی شده که ورود به سیستم های رایانه ای را با استفاده از اثر انگشت ممکن کرده و کاربران را از وارد کردن کلمات عبور بی نیاز کند. اما نقص آن مشکلات عدیده ای را برای کاربران به وجود آورده است.

    لنوو می گوید از مشکل یادشده آگاه شده و یک وصله امنیتی به روزرسان را به همین منظور در هفته گذشته عرضه کرده که از سایت این شرکت به نشانی https://support.lenovo.com/us/en/product_security/len-15999 در دسترس است.

    این مشکل تنها در رایانه هایی وجود دارد که از ویندوزهای 7 و 8 استفاده می کنند و کاربران ویندوز 10 نیازی به به روزرسانی و نصب وصله امنیتی ندارند. سوءاستفاده از این نقص تنها با دسترسی محلی ممکن است و از طریق اینترنت غیرممکن می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر