موبایل‌ها رکورد خرید آنلاین را شکستند

عصر کالا- رکورد فروش آنلاین در تعطیلات عید شکرگزاری و جمعه سیاه در سال ۲۰۱۶ شکسته شد درحالی که بخش بیشتر این خرید‌ها توسط گوشی‌های موبایل و تبلت صورت گرفته بودند.

موبایل‌ها رکورد خرید آنلاین را شکستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ZDNET، منابع مختلف گزارش می‌دهند که میزان اتکای کاربران بر گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها برای خرید‌های پایان سال افزایشی قابل توجه یافته‌است. شرکت ادوبی گزارش کرده‌است که در روز جمعه سیاه میزان فروش آنلاین به مبلغ 3.34 میلیارد دلار رسیده‌است، رقمی که به گفته شرکت چنل ادوایزر نقطه اوجی در تجارت الکترونیکی موبایل به شمار می‌رود.

    به گفته این شرکت 68.2 درصد از ترافیک خرید‌های آنلاین روز جشن شکرگزاری از طریق گوشی‌های موبایل ایجاد شده‌است و با در نظر گرفتن تبلت‌ها، 77.8 درصد از ترافیک روز جشن شکرگزاری نیز به همین شکل ایجاد شده‌اند.

    نکته جالب دیگر سبقت گرفتن سفارش‌های آنلاین موبایلی از سفارش‌های ثبت شده با استفاده از رایانه‌های شخصی بوده است. 53 درصد از سفارش‌های خرید با استفاده از گوشی‌ها و تبلت‌ها ثبت شده اند از این رو کاربران رایانه‌های شخصی در این زمینه از کاربران تلفن‌های همراه عقب مانده‌اند.

    ترافیک موبایلی سایت‌های برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در سال جاری رشد بی سابقه‌ای داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

    تغییر  قابل‌توجه دیگر در گزارش ادوبی به استقبال گسترده تر مردم از فروشگاه های آنلاین بزرگ باز می‌گردد، به گونه‌ای که خرید‌آنلاین از این سایت‌ها دو برابر سایت‌های خرده‌فروشی کوچک بوده‌است. 55 درصد ترافیک سایت‌های خرده فروشی بزرگ هم موبایلی بوده است.

    همچنین هر کاربر گوشی‌های اندرویدی به طور متوسط 130 دلار و هر کاربر گوشی های iOS اپل به طور متوسط 142 دلار خرید انجام داده است. البته اگر چه ترافیک موبایلی بازدید از سایت‌های تجارت الکترونیک بیش از ترافیک مربوط به رایانه‌های رومیزی بوده، اما سفارش‌های نهایی ثبت شده از این طریق 37 درصد کل سفارش‌ها را تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر