مجرمان سایبری از دوربین آیفون سوءاستفاده می کنند

عصر کالا- مجرمان سایبری می توانند با کمک اپلیکیشن های مختلف دوربین های آیفون را روشن کرده و از کاربر عکاسی و فیلمبرداری کنند.

مجرمان سایبری از دوربین آیفون سوءاستفاده می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، یکی از کارشناسان امنیتی هشدار داد مجرمان سایبری می توانند با استفاده از اپلیکیشن های آیفون دوربین های جلو و عقب موبایل کاربر را در هر زمانی روشن کنند.

    فلیکس کراوس یکی از مهندسان گوگل توانسته اپلیکیشنی بسازد که به طور نامحسوس از کاربر موبایل عکس بگیرد و آن را در اینترنت آپلود کند!

    به گفته این کارشناس هنگامی که اپلیکیشن باز شود، در هر زمان از کاربر عکسبرداری و فیلمبرداری می کند. از سوی دیگر آیفون هیچ نشانه ای از باز بودن دوربین یا آپلود تصاویر روی اینترنت را آشکار نمی کند.

    این اپلیکیشن ها مانند برنامه پیام رسان یا هرگونه اپلیکیشن خبری می توانند بدون رضایت کاربر به راحتی صورت او را ردیابی و عکاسی کنند یا با کمک دوربین پشتی دستگاه تصویربرداری انجام دهد.

    وی معتقد است این یک حفره امنیتی است که باید رفع شود. به عقیده او تنها راه ممکن برای حفاظت خود در برابر چنین هکی، استفاده از پوشش های دوربین است که به طور آنلاین نیز فروخته می شوند.

    همچنین کاربر می تواند دسترسی اپلیکیشن های مختلف به دوربین را مسدود کند و همیشه  از اپلیکیشن دوربین موبایل استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر