ضعف‌های امنیتی سرویس‌های مایکروسافت برطرف می‌شود

عصر کالا- شرکت مایکروسافت برای بالغ بر ۶۰ نوع آسیب‌پذیری در محصولات توسعه داده شده خود یک نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرد.

ضعف‌های امنیتی سرویس‌های مایکروسافت برطرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که بازار آسیب‌پذیری و ضعف‌های رایانه‌ای به شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می‌کند، شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز به‌دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در  این راستا نسخه‌های به‌روزرسانی جدیدی را منتشر می‌کنند.

    حالا شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است با انتشار یک نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی برای بسیاری از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای توسعه داده شده خود نظیر مرورگر مایکروسافت اج، اینترنت اکسپلورر، نرم‌افزارهای آفیس، ویژوال استودیو، ChakraCore، NET Framework، Exchange Server  و Microsoft SQL Server قصد دارد تمامی آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی موجود را برطرف کند.

    بسیاری از محققان فعال در حوزه امنیت سایبری پیش‌تر گزارش کرده بودند که در سرویس‌ها و نرم‌افزارهای توسعه داده شده توسط مایکروسافت، بیش از 60 نوع مختلف از ضعف‌های امنیتی کشف و اعلام کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر 19 مورد از آن‌ها بسیار خطرناک است و آسیب‌پذیری بالایی برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

    وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد که با نفوذ به خلاء و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد مورد نظر دسترسی پیدا کنند که این درنهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می‌کند.

    کاربران سرویس‌های نام برده شده قادر خواهند بود با مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی مربوطه، این نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی اوت 2018 مایکروسافت برای محصولاتش را دریافت و دانلود کنند و بدین ترتیب از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی رایانه خود جلوگیری به‌عمل بیاورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر