جدیدترین تصمیم کمیته راهبری رجیستری موبایل؛

قطع گوشی و تبلت‌های ثبت‌نشده اپل آغاز شد

عصر کالا- با جدیدترین تصمیم کمیته راهبری رجیستری موبایل، وعده برخورد عملی با گوشی‌های قاچاق با آغاز قطع ارتباط گوشی و تبلت‌های رجیستر نشده اپل از شبکه اپراتورهای کشور عملی شد.

قطع گوشی و تبلت‌های ثبت‌نشده اپل آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، مرحله ثبت محصولات سیم کارت خور برند اپل شامل موبایل و تبلت از  14 آذرماه آغاز شد.

    با اجرای این مرحله از طرح رجیستری گوشی موبایل، صاحبان گوشی‌های تلفن همراه غیرقانونی پیامکی با سرشماره 7777 یا HAMTA با عنوان «دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از تاریخ .... در شبکه سرویس نخواهند گرفت». دریافت کردند.

    با این اطلاع رسانی، دارندگان این محصولات موظف به عودت دستگاه به فروشنده یا ثبت شکوائیه در سازمان‌های تعزیراتی یا ثبت تلفن همراه مسافران در گمرک پیش از قطع ارتباط گوشی شدند.

    در حالیکه که طبق اطلاع رسانی و تصمیم کمیته راهبری و اجرای طرح رجیستری، قرار بود 17 دی ماه آخرین مهلت رجیستر کردن محصولات  برند اپل باشد، در آخرین تصمیم گیری این کمیته مقرر شد طبق برنامه و اطلاع رسانی انجام شده به دارندگان این محصولات، همان مهلت یک ماهه از 14 آذر تا 14 دی ملاک عمل در قطع محصولات قاچاق و رجیستر نشده قرار بگیرد.

    به این ترتیب از 14 دیماه مرحله قطع گوشی و تبلت های قاچاق و رجیستر نشده اپل از شبکه اپراتوری کشور آغاز شده و قطع گوشی های رجیستر نشده با جدیت اجرا می شود.

    بر این اساس همچنین سه برند گوشی گوگل، بلک بری و موتورولا نیز از تاریخ 8 دی شامل طرح رجیستری شده‌اند و تا یک ماه آینده فرصت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر