برندسازی و جلوگیری از قاچاق از الزامات حمایت از کالای ایرانی است

عصر کالا- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برندسازی، توجه به ویژگی‌های بازار و مصرف‌ کننده‌ها، فرهنگ سازی،‌ جلوگیری از ورود کالای قاچاق و نقش موثر شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما را از الزامات تحقق حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.

برندسازی و جلوگیری از قاچاق از الزامات حمایت از کالای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، جلال میرزایی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: این نام‌گذاری‌ها اغلب برای هدایت اقتصاد کشور در جهت بهبود وضع موجود است و در صورتی  مثمرثمر خواهد بود که یکسری الزامات رعایت شود.

    وی افزود: ‌یکی از این الزامات برندسازی است یعنی کالاهایی در داخل کشور تولید شود که نام و نشان‌دار باشد، در  این صورت مشخص است که چه کسی کالا را تولید کرده و در مقابل کیفیت آن هم مسئول است.

    این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: در حال حاضر در بازار داخلی در حوزه‌های مختلف با کالاهای بی نام و نشان سر و کار داریم، تولید کننده  در برابر مصرف کننده هیچ مسئولیتی ندارد.

    نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان این‌که تولیدکنندگان باید به ویژگی‌های بازار و ذائقه مشتریان توجه کنند، گفت: به نظر می‌رسد باید تاحدودی از لحاظ فرهنگی هم کار کنیم تا شهروندان تولیدات داخلی را با افتخار استفاده کنند، اما متاسفانه نگاهی در فرهنگ ما غالب شده که ترجیح می‌دهند کالای خارجی استفاده کنند.

    میرزایی با تاکید بر این که باید در حوزه فرهنگ سازی خیلی کار انجام شود،‌ اظهار کرد: یکی از راهکارها این است تولیدکنندگان، مصرف کنندگان را مطمئن کنند کالایی که به دست آن‌ها می‌رسد با کیفیت است و از مشابه خارجی چیزی کم ندارد.

    وی استفاده از تعرفه برای حمایت از کالاهای داخلی را یکی دیگر از این راهکارها عنوان کرد و گفت: از یک طرف گمرک تعرفه‌هایی را وضع می‌کند  از سوی دیگر کنترلی بر مرزها نبوده و شاهد ورود کالای قاچاق هستیم آن هم در شرایطی که اقتصاد ضعیف ما با چالش و آسیب جدی مواجه است.

     این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: راهکار اصلی برندسازی و تولید کالای باکیفیت و با دوام توسط تولیدکنندگان داخلی است اگر این کار را انجام شود می‌توان  امیدوار بود که زیرساخت برای نیل به شعار حمایت از کالای ایرانی فراهم شده است.

    این نماینده مجلس در پایان به نقش شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما برای تحقق حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: نباید به تبلیغات صرف بسنده کرد بلکه باید فرآیند تولید و واحدهای نمونه به مخاطبین معرفی شده و اطمینان خاطری به مصرف کننده داده شود که کالاهای تولید داخل با کیفیت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر