ترکیه از خاک ایران به قطر کالا صادر می‌کند

عصر کالا- وزیر اقتصاد ترکیه گفت، ایران، ترکیه و قطر در حال مذاکره برای استفاده از مسیر زمینی ایران برای تسهیل تجارت میان قطر و ترکیه هستند.

ترکیه از خاک ایران به قطر کالا صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی این کشور گفت، ایران، ترکیه و قطر در حال مذاکره برای استفاده از مسیر زمینی ایران برای تسهیل تجارت میان قطر و ترکیه هستند.

    وی افزود، 3 کشور در حال مذاکره در مورد جایگزین های مسیرهای تجاری فعلی با قطر هستند و آسان ترین مسیر عبور از خاک ایران است.

    کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر از روز 5 ژوئن با متهم کردن قطر به حمایت از تروریزم به صورت ناگهانی تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده اند و یک تحریم همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی را علیه این کشور به اجرا گذاشته اند.

    زیبکچی در ادامه گفت: «ما می خواهیم تمام نیازهای قطر را تامین کنیم. ما می خواهیم تمام تامین کنندگان کالا در ترکیه از جمله مواد شوینده، لوازم خانگی و منسوجات بتوانند کالاهای خود را در قطر بفروشند.»

    از زمان آغاز بحران قطر، ترکیه صدها محموله باری شامل مواد غذایی به قطر ارسال کرده، اما به گفته زیبکچی، استفاده از هواپیماهای باری برای ارسال کالا روش پایدار و اقتصادی این نیست.

    وی در ادامه گفت: «ما پیش بینی می کنیم که حداقل 4 کشتی با تناژ بالا به صورت ماهانه به قطر بروند، اما مسیر زمینی یک جایگزین برای انتقال بسته های انعطاف پذیر و کوچک تر است.»

    ترکیه بعد از بحران اخیر به طور کامل از قطر پشتیبانی کرده و علاوه بر ارسال کمک های اقتصادی، تعدادی نیروی نظامی نیز به این کشور اعزام کرده است. قطر و ترکیه اخیرا در آب های خلیج فارس رزمایش نظامی نیز برگزار کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر