رییس کل گمرک؛

نخستین دستگاه ایکس-ری پرسرعت وارد کشور شد

عصر کالا- کرباسیان گفت: نخستین دستگاه ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت رصد روزانه هزار و ۵۰۰ کامیون وارد بندر شهید رجایی شد.

نخستین دستگاه ایکس-ری پرسرعت وارد کشور شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کرباسیان رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: پیش بینی شده امسال 19 دستگاه ایکس ری کامیونی به گمرکات کشور اضافه شود.

    به گفته این مقام مسئول، ویژگی این دستگاه های جدید پرسرعت بودن آنهاست، به طوری که هر یک قابلیت رصد روزانه هزار و 500 دستگاه کامیون را دارند.

    وی بیان کرد: این دستگاه ها بیشتر در گمرکات بازرگان، دوغارون و شهید رجایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    کرباسیان تصریح کرد: اولویت گمرک استفاده از دستگاه های ایکس- ری سیار است تا اگر زمانی مرزی به هر دلیل بسته شد، قابلیت استفاده در مرزی دیگر را داشته باشد.

    وی ادامه داد: در تلاشیم دستگاه های ایکس- ری قدیمی را با تغییر وضعیت به پرسرعت تبدیل کنیم؛ دستگاه های جدید حتی می توانند کامیون ها را در حال حرکت رصد کنند.

    کرباسیان با بیان اینکه در گذشته کشفیات مواد مخدر در گمرک به ارقام ناچیزی منحصر می شد، بیان کرد: سال 94 بیش از 300 تن مواد مخدر در گمرکات کشف شد امروز حتی مسیر ترانزیت این مواد از ایران تغییر کرده است.

    این مقام مسئول با اشاره به دستگاه های ایکس- ری، افزود: از سال 80 تا 84 تنها چهار دستگاه از آنها در گمرکات موجود بود، بین سال های 84 تا 92 فقط یک دستگاه دیگر از آن اضافه شد، اما امروز تعداد آنها به 12 دستگاه رسیده است.

    وی در پایان یادآور شد: ساخت پنج دستگاه ایکس ری کامیونی به سفارش گمرک در وزارت دفاع عملیاتی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر