تهران، بارانداز و مرکز باز توزیع کالاهای قاچاق

یخچال با این حجم، چگونه از مرزها به پایتخت منتقل می‌شود؟

عصر کالا- هاشمی با تاکید براینکه لازم است استان تهران را برای ورود کالاهای قاچاق ناامن‌تر کنیم، گفت: بیش از ۹ میلیون لوازم خانگی در انبار اموال تملیکی وارد شده است و پرسش اینجا است لوازم خانگی مثل یخچال با این حجم، چگونه به راحتی از مرزها و با گذشت مسیری طولانی وارد تهران می‌شود.

یخچال با این حجم، چگونه از مرزها به پایتخت منتقل می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از ایسنا ، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور اعضای ستاد برگزارشد، ضمن تقدیر از عملکرد ستاد در کنترل و مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز با اهداف اصلی در این بخش فاصله داریم.

    وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: یکی از چالش‌های ما در اجرای اقتصاد مقاومتی قاچاق کالا است که تولید و اشتغال را تهدید کرده و امنیت را به چالش می کشد.

    استاندار تهران با بیان اینکه تهران به عنوان بارانداز و مرکز بازتوزیع کالاهای قاچاق به حساب می‌آید، افزود: براساس آمارهای ارایه شده افزایش کشفیات در سال جاری نسبت به سال 94 حرکت خوبی دارد و در ناامن سازی مسیر قاچاق سازمان اطلاعات استان نقش مهمی داشته است.

    هاشمی با تاکید براینکه لازم است استان تهران را برای ورود کالاهای قاچاق ناامن‌تر کنیم، گفت: بیش از 9 میلیون لوازم خانگی در انبار اموال تملیکی وارد شده است و پرسش اینجا است لوازم خانگی مثل یخچال با این حجم، چگونه به راحتی از مرزها و با گذشت مسیری طولانی وارد تهران می‌شود.

    وی تجربه به دست آمده در سال 95 را فرصتی برای دستیابی به اهداف عالی مبارزه با قاچاق کالا برای سال 96 دانست و تصریح کرد: لازم است مبدأ قاچاق شناسایی شده و بخش مهم تلاش‌ها بر روی پرونده‌های کلان متمرکز شود.

    استاندار تهران تعیین تکلیف نهایی پرونده‌های قاچاق را مهم دانست و گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام براساس تجربه‌های به دست آمده باید در اولویت مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 96 باشد.

    هاشمی معاونت امنیتی استانداری تهران را موظف کرد تا گزارشی از آمار  قاچاق کالا و مقایسه وضعیت امسال با سال گذشته مهیا سازد و در جلسات هفتگی گزارش اقدامات انجام شده ارایه شود.

    وی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه نوروز امسال مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است و باید زمینه شادی و نشاط مردم را فراهم کنیم، گفت: در برخورد با توزیع مواد محترقه که ممکن است شادی مردم را به تلخی بکشاند جدی عمل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر