وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

جلوگیری از ورود گوشی قاچاق از آثار دولت الکترونیک است

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اثرات دولت الکترونیک گفت: یکی از موارد استفاده دولت الکترونیک، جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق بود و کنترل و رصد قاچاق گوشی همراه از آثار آن است.

جلوگیری از ورود گوشی قاچاق از آثار دولت الکترونیک است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از صداوسیما،­ محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تشریح دستاوردهای وزارت ارتباطات پرداخت ­و افزود: در شرایط فعلی اعتماد کردن به نسل‌های اول و دوم مشکل شده است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات وزارت ارتباطات را به دو بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تقسیم کرد و افزود: شاخص های خوبی در دوره یکسال گذشته­ ایجاد شده است.آذری جهرمی گفت: تعداد 1202 شهر در کشور به نسل سوم و چهارم مجهز شده اند.­

    ارتقای کیفی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که خود از مدیران جوان کشور محسوب می شود از کاهش سن مدیران وزارت ارتباطات سخن گفت و افزود: سن مدیران در وزارت ارتباطات تا 7 سال کاهش یافته است و در این وزارت خانه معاون دهه شصتی هم داریم.

    او افزود: انتصاب بانوان در مشاغل مدیریتی 75 درصد رشد داشته است.­

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کاستی ها و کمبود ها و دلایل عدم پیشرفت دولت الکترونیک گفت: در برنامه ششم توسعه از هدف گذاری 30 رتبه ای و رشد 20 رتبه ای در سال اول خبر داد.

    محمدجواد آذری جهرمی در مورد اثرات دولت الکترونیک افزود: یکی از موارد استفاده دولت الکترونیک جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق بود و کنترل و رصد قاچاق گوشی همراه از آثار آن است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستاورد دولت الکترونیک در مقابل معضل قاچاق گفت: کاهش دخالت انسان در مدیریت بهتر کارها و جلوگیری از قاچاق­ و حمایت تولیدات داخلی است.

    او با بیان اینکه دولت باید در عمل خادم مردم باشد، گفت: در دنیا نوع خدمت دادن ها متفاوت است.

    آذری جهرمی گفت: دولت هوشمند و الکترونیک در دو بحث خدمات و شفافیت دو قسم متفاوت است. باید همه دستگاهها در اجرای دولت الکترونیک با هم همکاری و تعامل داشته باشند.

    وی به نقاط ضعف وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: در حوزه ارتباطات ثابت توفیق چندانی حاصل نشده است

    آذری جهرمی به رتبه 20 درصدی رشد دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت در گفتگوی روز یکشنبه توضیح خواهد داد.

    وی با بیان اینکه نظام اداری گندزدایی شود از خدمات دولت الکترونیک در نظام اداری گفت و­افزود: در اذهان عمومی همچنان به طرح رجیستری تلفن همراه خرده می گیرند اما همین طرح در مچ گیری افرادی که با ارز دولتی(4200 تومان) گوشی همراه را با قیمت آزاد فروختند، موثر واقع شد.

    وی اگفت :بسیار فسادهای بزرگتری وجود دارد که قوه قضائیه برای رسیدگی به آن مشکل دارد و به وقت بیشتری نیاز دارد، اما بحث قاچاق گوشی تلفن همراه به راحتی پیگیری می شود.

    وی گفت: 600 هزار گوشی در گمرک است که ارز دولتی نگرفته‌اند و ارز غیر تخصیصی مانع از ترخیص کالا شده است. همچنین بیش از 120 هزار گوهش تلفن همراه موجود است که اجازه فروش ندارد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با دستور قضایی به زودی گوشه های توقیفی تعیین تکلیف می شود و کمبود گوشی همراه جبران می شود.

    او گفت: دستگاه قضایی معتقد است که پرونده های اقتصادی اخلال در نظام اقتصادی است.

    آذری جهرمی در ادامه به خدمات ملی پیام رسان ها و بسته های حمایتی از پیام رسان های داخلی پرداخت و گفت: امروزه 10 میلیون مشترک پیام رسان های داخلی وجود دارد.

    وی در حمایت از استار آپ ها و کسب کارهای نوین و نوپا گفت: این شرکت ها به یک زیست بوم(مراحل رشد) نیاز دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر