سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق مطرح کرد؛

جزئیات قاچاق تلفن همراه با اطلاعات هویتی زائران عتبات عالیات

عصر کالا- دهقانی‫ نیا گفت: زائران کشورمان اطمینان داشته باشند، اطلاعاتی که از طرف آن‌ها به آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود به هیچ عنوان، تحت سوءاستفاده قرار نخواهد گرفت.

جزئیات قاچاق تلفن همراه با اطلاعات هویتی زائران عتبات عالیات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا دهقانی‫ نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  درباره سواستفاده موسسات زیارتی از اطلاعات هویتی مسافران اظهار کرد: مدت زیادی است که واردات اقلامی مثل تلفن‌های همراه سامان‌دهی شده است و تنها شرکت‌های معینی می‌توانند اقدام به واردات رسمی تلفن همراه کنند.
    او ادامه داد: علی رغم اقدامات انجام شده سود ناشی از واردات مسافری تلفن همراه افراد بسیاری را وسوسه می‌کند؛ عده بسیاری به ازای پرداخت مبالغی اقدام به سو استفاده از اطلاعات هویتی مسافران می‌کند؛ درنهایت قاچاقچی‌ها سعی می‌کنند کالای قاچاق وارد شده  را با سوء استفاده از اطلاعات هویتی مسافران تطهیر ‌کنند.

    دهقانی نیا گفت: با اتصال سامانه ناجا به سامانه گمرک مانع بزرگی برای قاچاقچیان تلفن همراه که امروزه آنان را واردار به بکار گیری اطلاعات هویتی مسافران واقعی کرده است؛ متاسفانه در این بین مسافرانی هستند که از روی کم‌آگاهی اقدام به فروش اطلاعات هویتی خود می‌کنند.

    سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در این شرایط نگرانی‌هایی برای زائرانی که قصد سفر به کربلا، عتبات عالیات یا حج را دارند به وجود می‌آید؛ زائران کشورمان اطمینان داشته باشند، اطلاعاتی که از طرف آن‌ها به آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود به هیچ عنوان، تحت سوءاستفاده برای قاچاق کالا، به خصوص تلفن همراه،  قرار نخواهد گرفت.

    او افزود: همانطور که میدانید تنها راهکار استفاده از اطلاعات هویتی مسافران برای واردات کالاهای قاچاق خرید سیم‌کارت است، هموطنانمان برای اطمینان از این موضوع می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی مراجعه کرده و از تعداد سیم کارت‌هایی که با نام و کد ملی آنها صادر شده است مطلع شوند.

    دهقانی نیا تشریح کرد: آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد واردات رسمی تلفن همراه روندی صعودی دنبال می‌کند و در آن‌ها روندی نزولی دارد پس نیازی به واردات غیر رسمی تلفن همراه وجود ندارد و واردات رسمی می‌تواند پاسخگوی تمام نیاز بازار باشد با این وجود سود و صرفه اقتصادی افراد زیادی را به سمت سوء‌استفاده از مشخصات هویتی مسافران می‌کشاند که این موضوع باید رفع شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر