مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت

کالاهای ثبت نشده در سامانه جامع، قاچاق محسوب می‌شوند

عصر کالا- مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای نگهداری شده در انبارهایی که در سامانه جامع شناسه انبار و نگهداری کالاها ثبت نشده‌اند، قاچاق محسوب می‌شوند.

کالاهای ثبت نشده در سامانه جامع، قاچاق محسوب می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از  «ال کا ایران»، عباس تابش، روز شنبه(14 اسفند) در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان، اظهار کرد: بر اساس بند 23 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مکلف به شفاف سازی و روان سازی شبکه توزیع است که در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است. از برنامه‌های مورد توجه در این زمینه بهره گیری از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که به دلیل شفافیت در کار خود، می‌توانند نقش مهمی در شفاف سازی و روان سازی شبکه توزیع ایفا کنند.

    مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 درصد از سهم خرده فروشی کالاها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود، عنوان کرد: برای رساندن این سهم به 20 درصد هدفگذاری شده است. همچنین استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های کوچک و زنجیره‌ای کردن آنها از طریق اتحاد فروشگاه‌ها و ایجاد مدیریت واحد برای آنها در دستور کار قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استان‌ها واگذار می‌شود، اعلام کرد: از این طریق استان‌ها می‌توانند بر اساس نیاز خود، نسبت به توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام کنند.

    مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه انجمن شرکت‌های پخش در سطح کشور، بیان کرد: بخش تخصصی وظایف این انجمن بر عهده شرکت‌های پخش است. برای اولین بار در کشور صدور مجوز شرکت‌های پخش در 15 روز و بدون حضور صاحبان صنایع، صادر انجام می‌شود.

    تابش بر انجام تبلیغات و برندسازی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: در کشور و در بحث تبلیغات مشکلات زیادی داریم که کمیسیون برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده است.

    وی با اشاره به اینکه مصرف در دنیا به دو صورت داخلی و صادرات تعریف شده است، بیان کرد: افزایش کیفیت محصولات زمینه افزایش مصرف داخلی را فراهم می‌کند که می‌تواند نقش مهمی در کاهش قاچاق داشته باشد.

    مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر شناسه دار بودن کالاها تاکید کرد و افزود: کد رهگیری هر محصول ویژه آن محصول است و باید با سایر محصولات متفاوت باشد.

    وی بیان کرد: در سامانه مبادی و مقاصد 300 هزار رکورد به ثبت رسیده است که 112 هزار رکورد از آنها ثبت نهایی شده‌اند و 118 هزار مورد از آنها نیز بین استان‌ها تفکیک شده که 3700 رکورد آن مربوط به کردستان است. با توجه به اینکه مقدمات کار در کردستان به خوبی انجام شده است، خروجی آنها خوب و قابل قبول نیست.

    وی همچنین به راه اندازی سامانه جامع شناسه انبار و محل نگهداری کالاها اشاره و خاطرنشان کرد: همه با این باور که قاچاق بر اقتصاد کشور و همچنین اشتغال خانواده‌ها تاثیرگذار است و بدانند که همه ما از قاچاق متضرر می‌شویم. خود را موظف و مسئول بدانیم که در ثبت اطلاعات انبارهای نگهداری کالا اقدام شود.

    تابش با اشاره به اینکه تا پایان سال برای ثبت انبارها و محل نگهداری کالاها در سامانه فرصت هست، یادآور شد: کالاهای نگهداری شده در انبارهایی که ثبت نشده‌اند، قاچاق محسوب می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر