رشد سریع استفاده از واقعیت افزوده در گوشی های هوشمند

عصر کالا- بررسی های کارشناسی نشان می دهد استفاده از واقعیت افزوده و برنامه ها و خدمات مرتبط با آن بر روی گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش است.

رشد سریع استفاده از واقعیت افزوده در گوشی های هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, در حال حاضر بیش از 500 میلیون وسلیه الکترونیک به خدمات و برنامه های واقعیت افزوده مجهز هستند.

    علاوه بر این، بیش از 2000 برنامه واقعیت افزوده برای استفاده بر روی آیفون و آی پد و 200 برنامه واقعیت افزوده برای گوشی های اندرویدی از طریق گوگل پلی در دسترس هستند.

    پژوهشگران معتقدند طی سال های آینده افزایش استفاده از برنامه های خلاقانه، مفهومی و ارتباط آفرین به گسترش شدید کاربرد برنامه های واقعیت افزوده طراحی شده برای گوشی های هوشمند منجر می شود.

    بر اساس آمار منتشر شده توسط استاتیستا تعداد کل برنامه های واقعیت افزوده عرضه شده در جولای سال 2009 به 50 هزار برنامه هم نمی رسید. اما این رقم در جولای سال 2012 از مرز 600 هزار برنامه گذشت. در جولای سال 2014 بیش از یک میلیون و 200 هزار برنامه واقعیت افزوده در دسترس قرار گرفت که سهم بازی های واقعیت افزوده در این میان حدود 200 هزار برنامه بود.

    روند تولید و استفاده از این برنامه ها در سه سال گذشته تسریع شده و در جولای سال 2017 شاهد عرضه بیش از 3 میلیون و 100 هزار برنامه واقعیت افزوده بوده ایم که سهم بازی های واقعیت افزوده در این میان بیش از 600 هزار واحد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر