کمپانی Bose به جاسوسی از کاربران به کمک اسپیکرها و هدفون هایش متهم شد

عصر کالا- پس از انتشار اخبار مربوط به ابزارهای هک آژانس اطلاعات مرکزی برای جاسوسی از دیوایس های مک و آیفون از سوی ویکی لیکس، به نظر می رسد که یکبار دیگر رخنه در حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران به تیتر اصلی خبرگزاری ها تبدیل شده اند. اخیراً شخصی به نام «کایل زَک» با تشکیل پرونده ای قضایی علیه Bose، این کمپانی را به جمع آوری غیرقانونی اطلاعات مربوط به رفتارهای مشتریان از طریق دستگاه هایش و فروش آنها به اشخاص ثالث محکوم کرده است.

کمپانی Bose به جاسوسی از کاربران به کمک اسپیکرها و هدفون هایش متهم شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از آخرین خبر ؛ به نظر می رسد که این اطلاعات خصوصی از طریق اپلیکیشن Bose Connect جمع آوری می گردند. آقای زک مدعی شده که این اپلیکیشن به Bose کمک می کند تا مدت زمان و محتویات استریم های شما را جمع آوری کرده و تمام این اطلاعات را به کمپانی های فعال در زمینه بازاریابی بفروشد.

    زک برای اثبات ادعای خود برخی از هدفون ها و اسپیکرهای Bose مانند QuietControl 30 ،SoundLink Around-Ear ،SoundLink Color II ،SoundSport Wireless و SoundSport Pulse Wirelss اشاره می کند. علاوه بر این، وی افزوده که اپلیکیشن کمپانی مورد اشاره، به هنگام نصب هیچ اشاره به جمع آوری این دست از اطلاعات نمی کند.

    کریستوفر دور، وکیل زک عقیده دارد: «مردم هدفون ها را در گوش خود می گذارند چون فکر می کنند که حریم شان را حفظ می کنند، اما آنها اطلاعاتی را در میان می گذارند که نمی خواهند به اشتراک گذاشته شود.»

    کمپانی Bose مدت زمان و محتویات استریم های شما را جمع آوری کرده و این اطلاعات را به کمپانی های فعال در زمینه بازاریابی می فروشد
    مسلماً زک به نکات جالبی اشاره می کند. احتمالاً بسیاری از ما پیشتر به این فکر افتاده ایم که هدفون ها و اسپیکرها برای جاسوسی از اطلاعات شخصی مان مورد استفاده قرار می گیرند؛ خصوصاً در دوره و زمانه ای که باید درباره لپتاپ ها و اسمارت فون هایمان نگران باشیم.

    احتمال دارد که این پرونده قضایی، به پرداخت میلیون ها دلار خسارت از سوی Bose منجر شود، اما هنوز برای نتیجه گیری زود است و باید دید این کمپانی چطور از خود دفاع می کند. البته اگر ادعاهای زک اثبات شوند، پرداخت خسارت کوچکترین نگرانی Bose خواهد بود و صدمات معنوی وارد شده به اعتماد کاربران، بسیار زیان بار تر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر