آسیب پذیری گوشی‌های اندرویدی در برابر ضعف امنیتی WPA۲

عصر کالا- طبق گزارش های منتشر شده، نیمی از گوشی‌هایی که دارای سیستم عامل اندروید هستند، در برابر ضعف امنیتی WPA۲ آسیب‌ پذیر اعلام شده اند.

آسیب پذیری گوشی‌های اندرویدی در برابر ضعف امنیتی WPA۲
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، پس از آنکه در روزهای اخیر، رسانه های بسیاری از وجود یک ضعف امنیتی با عنوان KRACK که در ارتباط با WPA2 مودم های اینترنتی خبر دادند، هم اکنون اخبار جدیدی مبنی بر میزان بالای آسیب پذیری گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده است.

    طبق این گزارش‌ها، بیش از نیمی از گوشی‌های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید نسخه 6 و بالاتر پشتیبانی می‌کنند، در برابر این حفره و ضعف اینترنتی به میزان بالایی آسیب پذیر هستند.

    چند روز پیش بود که شماری از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری و اینترنتی توانستند یک ضعف امنیتی را در پروتکل WPA2 کشف و پیدا کنند که موسوم به KRACK است. بر اساس گزارشی که آنها منتشر کرده‌اند، تعداد زیادی از مودم‌های وای فای اینترنتی که امروزه مورد استفاده کاربران در جهان قرار می گیرند، با چنین مشکلی روبرو هستند.

    گفته می‌شود گوشی‌های اندروید نسخه 6 به بالا در کنار نسخه‌های مختلف لینوکس که از wpa_supplicant بهره می‌برند، در برابر این ضعف امنیتی آسیب پذیر هستند. با استفاده از ضعف امنیتی مورد نظر، هکرها می‌توانند ارتباط بی‌سیم برقرارشده بین گجت اندروید و مودم را بدون اطلاع از رمز اینترنت وای فای قطع کنند و در واقع به‌عنوان یک واسطه برای شنود اطلاعات و جاسوسی در این بین ورود پیدا کنند.

    غول های تکنولوژی همچون مایکروسافت، اپل و توسعه‌دهنده‌ رام اندروید Lineage OS اعلام کرده‌اند که با نسخه های به ‌روزرسانی‌ شده سیستم عامل های خود با این مشکل به مقابله خواهند پرداخت و آن را بزودی برطرف خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر