گوشی های جدید هواوی نرم افزارهای گوگل ندارند

عصر کالا- شرکت آمریکایی گوگل اعلام کرد طی تحریم های فعلی آمریکا در تجارت با هواوی، گوشی های جدید این شرکت نمی‌توانند با نرم‌افزارهای معروف گوگل مانند مپس، یوتیوب و جی میل فروخته شوند.

گوشی های جدید هواوی نرم افزارهای گوگل ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، گوشی هوشمند بعدی هواوی چین نرم افزارهای معروف گوگل مانند مپس، یوتیوب و جی میل را نخواهد داشت چون این نرم افزار ها بخشی از سیستم عامل اندروید هستند.

    شرکت جستجوی آمریکایی گوگل اعلام کرد طی تحریم های فعلی آمریکا در تجارت با هواوی، گوشی های جدید این شرکت نمی‌توانند با این نرم‌افزارها فروخته شوند.

    این یعنی گوشی های بعدی هواوی دسترسی به گوگل پلی را هم نخواهند داشت که باعث میشود مصرف‌کنندگان سایر نرم‌افزارهای محبوب را هم نداشته باشند.

    سخنگوی گوگل گفت تاخیری که دولت آمریکا هفته گذشته برای اعمال تحریم‌های هواوی اعلام کرد، شامل محصولات جدید از جمله میت 30 نمی شود.  فقط چند هفته به رونمایی از گوشی هوشمند جدید هوواوی مانده است.

    در حالی که شرکت های آمریکایی می توانند درخواست معافیت محصولات خاصی را از این تحریم‌ها داشته باشند، گوگل تا حالا چنین درخواستی را اعلام نکرده است.

    این شرکت مخابراتی چینی اعلام کرد:«اگر آمریکا به ما اجازه دهد، هواوی همچنان از اندروید و اکوسیستم هوشمند آن استفاده می کند. در غیر این صورت ما سیستم عامل و اکوسیستم نرم‌افزاری مخصوص به خود را می سازیم».

    هواوی اعلام کرد تا زمانی که دولت آمریکا اجازه دهد ،از اندروید استفاده می کند ولی به ساخت سیستم عامل مخصوص به خود با نام هارمونی هم ادامه می دهد. این شرکت همچنین قصد دارد از سرویس نقشه برداری خود هم  پرده برداری کند که قرار است رقیب گوگل مپس باشد.

    هفته گذشته تحریم های هواوی نود روز به تعویق افتاد تا بتواند تکنولوژی و تجهیزات جدید را از شرکت‌های آمریکایی بخرد.  دونالد ترامپ گفته بود که نمیخواهد آمریکا به تجارت با این غول تکنولوژی چینی ادامه دهد و آن را یک تهدید برای امنیت ملی خواند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر