بدافزاریاب اپل اطلاعات کاربرانش را می‌دزدد

عصر کالا- کارشناسان حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته‌اند که یکی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور که برای جلوگیری از نفوذ بدافزارهاست، اطلاعات شخصی کاربرانش را جمع‌آوری کرده و تحویل چین داده است.

بدافزاریاب اپل اطلاعات کاربرانش را می‌دزدد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها که بدافزارها و باج‌افزارهای بسیاری در فضای مجازی و محیط اینترنت پخش‌شده و دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه کاربران را آلوده ساخته است، نرم‌افزارهای مختلفی توسط شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری توسعه داده و منتشر شده است تا  کاربران بتوانند از رایانه، موبایل و اطلاعات ذخیره شده خود در آن‌ها به‌خوبی محافظت کرده و درصورت نفوذ بدافزار و موارد مشکوک، آن‌ها را به سرعت شناسایی کرده و به حذف آن‌ها اقدام کنند.

    اما اخیرا دانشمندان و متخصصان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که اپلیکیشنی که در فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل به‌منظور شناسایی بدافزارها و جلوگیری از نفوذ آن‌ها وجود داشت، به جمع‌آوری غیرمجاز اطلاعات شخصی کاربران و ارسال آن‌ها به سرورهایی در چین اقدام کرده است.

    این اپلیکیشن که Adware Doctor نام دارد، مدت‌ها به‌عنوان یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های موبایل برای شناسایی بدافزارها و نفوذ مجرمان سایبری در فروشگاه اینترنی اپ استور اپل شناخته می‌شد و توانسته بود طرفداران بسیاری را برای خود جذب کند.

    برنامه مذکور علاوه بر شناسایی بدافزارها، هرگونه فعالیت و نفوذ مشکوک از جمله تبلیغات و آگهی‌های مشکوک و آلوده به باج‌افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای را تشخیص داده و از نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

    حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های بدست آمده، این اپلیکیشن اطلاعات شخصی ذخیره شده در موبایل و رایانه کاربران را جمع‌آوری کرده و به سرورهایی واقع در چین فرستاده است که این نقض حریم خصوصی خود به تنهایی رسوایی بزرگی برای این برنامه محبوب محسوب خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر