گام بلند اپل برای تصاحب "شازم"

عصر کالا- گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که اپل درصدد نهایی کردن یک توافق برای تصاحب اپلیکیشن موسیقی "شازم" است.

گام بلند اپل برای تصاحب "شازم"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اپلیکیشن شازم که به منظور تشخیص خودکار موسیقی و نام و نشانی خواننده آهنگ‌ها توسط کاربران استفاده می‌شود، محبوبیت بسیاری در میان کاربران گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و iOS دارد.

    شرکت اپل در تلاش است مالکیت اپلیکیشن محبوب تشخیص موسیقی شازم را با قیمت 400 میلیون دلار در اختیار بگیرد. اپل با این کار می‌خواهد این اپلیکیشن را با سیستم عامل و گوشی‌های آیفون خود یک پارچه و هماهنگ‌تر کند تا کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون بتوانند از امکانات و قابلیت‌های جدید و منحصر بفرد آن لذت ببرند و بدین ترتیب با رقبای قدرتمند خود نیز به رقابت بپردازد.

    اپلیکیشن  شازم نرم افزاری است که توانایی تشخیص موسیقی هنگام پخش را دارد و به کاربران اجازه می دهد از نام خواننده و اطلاعات دقیق آهنگ و موسیقی در حال پخش مطلع شوند. این اپلیکیشن از زمانی که در سال 2009 عرضه شد، علاوه بر این که به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های موبایل تبدیل شد، تاکنون بیش از 1 میلیارد بار توسط کاربران دانلود و نصب شده است.

    بنظر می‌رسد از زمانی که گوگل در گوشی‌های جدید خود، پیکسل 2، اپلیکیشن مشابهی را توسعه داده، اپل نیز به فکر افتاده است که شازم را تصاحب کند و آن را مخصوص گوشی‌های آیفون کند.

    ریچ ریلی - مدیر عامل شرکت شازم - پیش از این نیز در مصاحبه و گفت‌وگوهای خود اعلام کرده بود که شازم قصد دارد به یکی از شرکت‌های بزرگتر تعلق پیدا کند.

    با اینکه هنوز سخنگویان شرکت‌های شازم و اپل در این باره اظهار نظر قطعی و نهایی نکرده و گزارش‌های بدست آمده را رسما تایید نکرده اند، اما منابع نزدیک و آگاه همچنان از احتمال بالای نهایی شدن قرارداد مذکور در هفته جاری سخن می گویند.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت شازم در سال گذشته میلادی 2016، شاهد رشد 10 درصدی در درآمدهای حاصل از دانلود اپلیکیشن خود بوده است. شازم همچنین بیش از 1 میلیون کلیک در روز دارد که میتواند منفعت بزرگی برای اپل به شمار بیاید.

    البته لازم به ذکر است که مبلغ 400 میلیون دلاری پیشنهادی اپل بسیار کمتر از ارزش سرمایه گزاری در شازم است و ارزش سهام این شرکت هم اکنون حدود یک میلیارد دلار قیمت دارد.

    شرکت شازم که هم اکنون در شهر لندن مستقر است، سال گذشته میلادی را با درآمد 50 میلیون دلاری به پایان رسانید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر