اپلیکیشن گوگل‌لنز به پلی‌استور می‌آید

عصر کالا- گوگل بالاخره از اپلیکیشن گوگل لنز که پیشتر تنها در گوشی‌های انحصاری خود گوگل یعنی پیکسل قابل اجرا و دسترسی بود، رونمایی کرد.

اپلیکیشن گوگل‌لنز به پلی‌استور می‌آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, در ابتدا نرم افزار گوگل لنز تنها برروی گوشی‌های پیکسل گوگل قابل دسترسی و استفاده بود اما اکنون با معرفی این اپلیکیشن در فروشگاه آنلاین و اینترنتی پلی استور گوگل، تمامی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید می‌توانند از خدمات شگفت انگیز آن لذت ببرند به گونه‌ای که این اپلیکیشن در آخرین نسخه آن با دوربین اصلی برخی از گوشی های هوشمند ادغام شده است. همچنین کاربران در صورت نیاز به جست‌وجوی اطلاعات خاص می توانند به صورت مستقیم و برروی دوربین خود گوشی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

    گوگل لنز برای بسیاری از گردشگران و توریست‌های خارجی کاربرد بالایی دارد چراکه آن‌ها بدون دانستن زبان مورد نظر هم قادر خواهند بود از نوع فروشگاه‌ها و محصولات ناآشنای آن کشور و همچنین اطلاعاتی از اماکن تاریخی سر راه خود مطلع و آگاه شوند.

    این اپلیکیشن که از استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران گوشی های اندرویدی برخوردار شده بود، حالا با ورود به عرصه برنامه های قابل دسترسی و اجرا برای همه کاربران، می تواند به یکی از شگفت انگیزترین برنامه های سیستم عامل اندروید تبدیل شود. البته لازم به ذکر است که تنها گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه مارشمالو به بالا قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

    گوگل لنز از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد و به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از لنز دوربین گوشی خود، تجربیات و اطلاعات گسترده بسیاری را به دست بیاورند. 

    هوش مصنوعی گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا با گرفتن دوربین گوشی مقابل اشیاء، مکان‌های پیرامون، فروشگاه‌ها و اماکن تاریخی، تفریحی و عکس گرفتن از آنها، اطلاعات دقیق و جزئیات کلی آن را بدست آورند.

    گوگل لنز نیز همانند فناوری است که سامسونگ در گوشی کگلکسی اس 8 و اس 8 پلاس خود تعبیه کرده است تا کاربران بتوانند با دوربین گوشی خود بدون نیاز به تایپ کردن، ورود متن یا نوشتن پیام متنی یا بیان دستورات صوتی به جستجوی اطلاعات بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر