پلیس فتا:

فریب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی‌ را نخورید

عصر کالا- پلیس فتا هشدار داد: اخیراً انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی تحت عناوین مختلف نظیر صیغه یاب، دوست یاب، ماهواره جیبی، آپ شو و ... و هدایت به درگاه‌های جعلی به بهانه فعال سازی توسط مجرمان حوزه فیشینگ به شدت افزایش یافته است.

فریب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی‌ را نخورید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت: اخیراً انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی تحت عناوین مختلف نظیر صیغه یاب، دوست یاب، ماهواره جیبی، آپ شو و ... و هدایت به درگاههای جعلی به بهانه فعال سازی توسط مجرمان حوزه فیشینگ به شدت افزایش یافته و علی رغم دستگیری اعضای باندهای مجرمانه در این حوزه، متاسفانه تعداد قربانیان این شگرد رو به افزایش است.

    وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست لذا به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنم حتما قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه نموده و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

    رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا گفت: متاسفانه برخی از کاربران در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب و فریبنده بوده و گاهاً اقدام به دانلود کردن برخی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این سایت‌ها می‌کنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایل‌هایی که روی این سایت‌ها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارهاست.

    رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا هشدار داد: مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه های  غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می کنند.

    وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر