اپلیکیشن «دولت موبایل» تا ۳ ماه آینده رونمایی می‌شود

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیگیری رئیس جمهور برای اجرای دولت الکترونیک در کشور، گفت: اپلیکیشن «دولت موبایل» تا ۳ ماه آینده رونمایی می شود.

اپلیکیشن «دولت موبایل» تا ۳ ماه آینده رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع فعالان اقتصادی در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی، با اشاره به مشکلات سد راه اجرای دولت الکترونیک در کشور و عدم همکاری برخی دستگاهها، گفت: وضعیت دولت الکترونیک در کشور مطلوب نیست و ما در این زمینه برای رفع مشکلات با سازمان امور استخدامی جلسات مفصلی داشته ایم.

    وی گفت: رئیس جمهور بر اجرای دولت الکترونیک تاکید ویژه دارند و در 4 جلسه ای که داشتند ما را خطاب قرار دادند که اجرای دولت الکترونیک در کشور به کجا رسید.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه ما نیز بر این اولویت تاکید داریم و باید دستگاههای اجرایی با ما همکاری کنند، افزود: در این زمینه آسیب شناسی کرده ایم و قرار است در این مرحله با همکاری سازمان امور استخدامی، 20 سرویس اولیه را که مردم بتوانند از آنها خدمات بگیرند استخراج کرده و الکترونیکی کنیم.

    وی با تاکید براینکه ما در وزارت ارتباطات نسبت به تکالیف خودمان در دولت الکترونیک عقب هستیم، اضافه کرد: اما از سوی همکاری و تکالیف سایر دستگاهها نیز اوضاع خوبی نداریم و امیدواریم با تشکیل کمیته مشترک با سازمان امور استخدامی بسیاری از چالشها رفع شود.

    جهرمی گفت: مطابق با مصوبات جدید دولت، دستگاههای دولتی از ایجاد شبکه برای ارائه خدمات دولتی منع شده اند و ملزم هستند که خدماتشان را بر بستر شبکه دولت الکترونیک ارائه کنند. در همین حال سازمان فناوری اطلاعات نیز اپلیکیشن دولت موبایل را طراحی و آماده کرده است که امیدواریم تا 3 ماه آینده رونمایی شود. این دو موضوع می تواند باعث پیشرفت این پروژه ملی شود.

    وی بر لزوم رفع موانع بر سر کسب و کار شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها تاکید کرد و گفت: به دلیل موانع موجود، 90 درصد استارتاپها در کشور موفق نیستند و یک ایده استارتاپی با مواجه شدن با پرونده مالیاتی و بیمه ای به شکست منجر می شود.

    وزیر ارتباطات گفت: این درحالی است که درکشورهای دیگر، استارتاپها تا 2 سال از مالیات معاف هستند و دولت در پرداخت بیمه آنها مشارکت می کنند. براین اساس ما نیز پیشنهاداتی را برای حمایت از استارتاپها درنظر گرفته ایم که در جلساتی با معاونت علمی و وزارتخانه های صمت و اقتصاد، به بحث گذاشته ایم تا در نهایت بتوانیم مدل چارچوب قانونی برای کسب و کارهای نوپای ICT ایجاد کنیم.

    وی همچنین خواستار بازگشت لایحه مالکیت معنوی که هم اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است به دولت شد و گفت: این لایحه نیازمند اصلاح است.

    آذری جهرمی پیشنهاد تبدیل سازمان نظام صنفی رایانه ای به نظام صنفی فناوری اطلاعات و نیز سندیکای صنعت مخابرات به سندیکای فناوری اطلاعات را مطرح کرد و گفت: پیگیر تسهیل نظام پرداخت الکترونیک برای کسب و کارهای فناوری اطلاعات از بانک مرکزی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر