ویژگی های آپدیت سیستم عامل اپل معرفی شدند

توجه به سلامت دیجیتال

عصر کالا- قابلیت های مختلف آپدیت جدید سیستم عامل اپل معرفی شد که در یکی از آنها اگر فرد مدت زمان زیادی را در اپلیکیشن های خاص بگذراند، آن را قفل کرده و به کاربر اجازه استفاده نمی دهد.

ویژگی های آپدیت سیستم عامل اپل معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل دیشب در کنفرانس جهانی برنامه نویسان(WWDC) مجموعه ای از ویژگی ها و قابلیت های مختلفی را معرفی کرد که در دستگاه های اپل ارائه می شود.
    وی همچنین ویژگی های iOS12 آپدیت آتی آیفون را نیز معرفی کرد.
    این سیستم عامل شامل ویژگی های مختلفی است که افراد را تشویق می کند از موبایل کمتر استفاده کنند؛ از جمله این ویژگی ها «مزاحم نشدن» هنگامیکه کاربر خواب است.
    همچنین این سیستم عامل همراه تایمرهایی ارائه می شود که اگر فرد مدت زمان زیادی را در اپلیکیشن های خاص بگذراند، آن را قفل کرده و به کاربر اجازه استفاده نمی دهد. این بخشی از برنامه انگیزش سلامت دیجیتال این شرکت است.
    همچنین ویژگی های واقعیت افزوده جدیدی برای iOS12 عرضه می شود که شامل ابزار اندازه گیری و ارتقای فرایند جای گذاری اشیا در تبلت و موبایل است.
    علاوه برآن میانبرهایی در این سیستم عامل ابداع شده اند که با صوت فعال می شوند و کاربر می تواند از آن برای برنامه ریزی تعطیلات یا کنترل آپدیت های ترافیک هنگام خروج از محل کار استفاده کند.
    همچنین به گفته کرگ فدریگی مدیر ارشد بخش مهندسی در اپل، اگر برنامه نویسی بخواهد از اطلاعات کاربر استفاده کند، به او اطلاع داده می شود. به عبارت دیگر هنگامیکه اپلیکیشنی قصد استفاده از دوربین دستگاه یا تقویم آن را داشته باشد، برای کاربر پیام هشدار ارسال می شود.
    اما آپدیت مهم تر زمانی است که یک اپلیکیشن تلاش کند با دکمه های Like و Share از اطلاعات کاربر استفاده کند. در این وضعیت دستگاه های اپل به کاربران خود هشدار می دهند.
    سیستم عامل macOS Mojave
    سیستم عامل آتی اپلMojave  macOS  نام گرفته است. این سیستم عامل رنگ پس زمینه تیره تری دارد. ویژگی دیگر آن  دسته بندی های دسکتاپ است که به طور خودکار فایل های روی دسکتاپ کاربر را گروه بندی می کند. ویژگی دیگر وال پیپرهایی است که طی روز آپدیت می شوند و غیره.
    اپل تی وی
    اپل اعلام کرد کسب وکار اپل تی وی از زمان ارائه خدمت 4K، 50 درصد رشد کرده است. همچنین این شرکت اعلام کرد از این پس از قابلیت صوتی Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند.
    این قابلیت کیفیت صوتی را ارتقا می دهد و به گفته اپل سبب می شود صوت در کل فضای اتاق شنیده شود. به گفته اپل فیلم های موجود به طور رایگان با این قابلیت صوتی همخوان می شوند.
    اپل واچ OS5
    مهم ترین آپدیت های ساعت هوشمند اپل عبارتند از: قابلیت رقابت هفتگی با دوستان به عنوان بخشی از ویژگی های سلامتی و ردیابی خودکار تمرین ورزشی در زمانیکه کاربر ورزش را آغاز می کند اما فراموش می کند اپلیکیشن را فعال کند.
    قابلیت «واکی-تاکی» که به کاربر اجازه می دهد با کمک گجت های پوشیدنی با دوستان خود صبحت کند.
    کاربر می تواند از اپلیکیشن های دیگر مانند City Mapper یا اپلیکیشن های کاهش وزن در Siri whtchface استفاده کند.
    تماس گروهی با 32 نفر در فیس تایم
    علاوه بر تمام این موارد برنامه محبوب Facetime نیز پس از آپدیت قابلیت تماس گروهی را فراهم می کند. در این وضعیت کاربر می تواند به طور همزمان با 32 نفر تماس ویدئویی برقرار کند و حتی خود به شکل Animoji یا Memoji در این تماس ها ظاهر شود.
    اپل Memoji را معرفی کرد
    قابلیت محبوب Animoji نیز آپدیت می شود و هنگامیکه فرد زبان خود را بیرون می آورد قابلیت ردیابی آن را دارد.
    علاوه برآن اپل ویژگی جدیدی به نام Memoji را نیز عرضه می کند که در حقیقت همان animoji شخصی سازی شده است. همچنین می توان آن را به شکل هر فردی شخصی سازی کرد. سامسونگ نیز اخیرا قابلیت مشابهی به موبایل های هوشمند خود افزوده است.
    اما این تمام قابلیت هایی نیست که اپل عرضه کرده است.
    این شرکت اپلیکیشن ضد حواس پرتی برای درمان اعتیاد به موبایل ابداع کرده است. همچنین در بخش تنظیمات قابلیت Do Not Disturbe را برای زمان خواب عرضه می کند.
    علاوه بر این موارد، از نوتیفیکیشن های گروهی نیز پشتیبانی می شود بنابراین کاربر می تواند آنها را در یک فولدر نگهداری و بعدا دسته بندی کند.
    همچنین اپل قابلیت خلاصه سازی فعالیت های هفتگی و محدودیت های زمانی برای اپلیکیشن ها را ارائه می کند. والدین می توانند با کمک آن موبایل های فرزندانشان را قفل کنند.
    همچنین در iOS12 ابزار توصیه جدیدی عرضه می شود که به کاربر پیشنهاد می کند عکس ها را با دوستانی که در یک رویداد حضور داشته اند، به اشتراک بگذارد.
    به گفته فدریگی مهمترین نکته iOS12  عملکرد است و این سیستم عامل به ارتقای عملکرد تمام دستگاه ها کمک می کند.
    نکته مهم دیگر واقعیت افزوده است. فدریگی از یک اپلیکیشن اندازه گیری رونمایی کرد که به کاربر اجازه می داد خطوط هرشی را در سه بعدی اندازه گیری کند.
    همچنین کاربر می تواند اشیا را در نمایشگر موبایل خود جایگذاری کند. یعنی آنها را  در ابعاد واقعی شان طوری در تصویر قرار دهد که به نظر برسد در محیط اطراف کاربر قرار دارند. بنابراین اگر کاربر می خواهد بداند یک گیتار  در اتاق پذیرایی او چطور به نظر می رسد می تواند عکس آن را از وب سایت فروشنده انتخاب کرده و در اتاق قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر