نرم افزار داروخانه یاب به بازار آمد

عصر کالا- یک شرکت دانش بنیان ایرانی برای دسترسی به داروخانه های دارای داروهای تجویز شده نرم افزاری را بر بستر تلفن همراه طراحی کرد.

نرم افزار داروخانه یاب به بازار آمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، یافتن دارو و خرید آن از داروخانه همواره نیازمند خروج از خانه بود.
    این معضل هنگامی سخت تر نمایان می شد که شهروندان از شهری به شهر دیگر مسافرت کرده و به استفاده از خدمات دارویی یا داروخانه ها نیاز پیدا می کردند.
    آنان مجبور می شدند از هر کوی و برزنی عبور کنند تا داروخانه را یافته و داروی مورد نظر را در صورت موجود بودن خریداری کنند و اگر دارو موجود نمی بود داستان ادامه می یافت.
    اکنون با توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت های یازدهم و دوازدهم و رونق کسب و کارهای اینترنتی روند یافتن داروخانه تسهیل شده است و مردم دیگر به خارج شدن از منزل برای یافتن داروخانه نیازی ندارند.
    مدیر فنی این طرح امروز در نشستی به مناسبت رونمایی از این برنامه نرم افزاری تلفن همراه در جمع خبرنگاران گفت: سرویس داروخانه یاب به نام «شمیم داروخانه» این امکان را فراهم کرده است که متقاضیان به صورت 24ساعته تصویر نسخه، نام دارو یا دیگر اقلامی را که در داروخانه عرضه می شود در این برنامه نرم افزاری وارد کرده و آنها را در کمتر از یک ساعت پیدا کنند.
    سیدمحمدمهدی کاظمی اعلام کرد حدود 80درصد داروخانه های کشور این نرم افزار را نصب کردند.
    وی از دیگر مزیت های این طرح، افزودن فاکتور الکترونیکی، بیمارستان یاب و آزمایشگاه تشخیص طبی را نام برد. همچنین رتبه بندی (رنکینگ) داروخانه ها نیز در این برنامه مشخص است.
    به گفته کاظمی، همه داروخانه های مجاز کشور با همکاری وزارت بهداشت شناسایی شده اند و به سمت الکترونیکی شدن سلامت و نسخه حرکت می کنیم.
    شناسایی متخصصان پزشکی معتبر از دیگر برنامه های امسال در این طرح است.

    ** رونمایی از محصول جدید امنیت برای مسافران تاکسی های آنلاین بازگشت
    در ادامه این نشست مدیر پروژه برنامه نرم افزاری امنیت برای مسافران تاکسی های آنلاین گفت: دغدغه های به وجود آمده به سبب نرم افزارهای واسطه محور به خصوص در تاکسی های آنلاین، ما را بر آن داشت که خدمتی را در سطح ملی ارائه کنیم که دغدغه مردم را درباره این شرکت ها مرتفع کند و حدود یک سال است که روی آن کار می کنیم.
    امیرهوشنگ کمالی فرد افزود: ما این امکان را فراهم کرده ایم که 2 طرف با امنیت و آرامش کامل با شخص مورد نظر خود و بدون مشخص شدن شماره های تماسشان، ارتباط برقرار کنند.
    به گفته وی، این برنامه نرم افزاری می تواند در بحث مشاوره مانند مشاوره پزشکی، کسب و کارهای مختلف و روانشناسی نیز کمک کند که کارهای اجرایی آن در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر