رجیستری به شیائومی رسید

عصر کالا- اجرای طرح ثبت کد گوشی های تلفن همراه (رجیستری) پس از دربرگرفتن مدل های اپل، هوواوی، سونی، نوکیا، سامسونگ و تکنو این بار به گوشی های تولیدی شرکت شیائومی چین رسید.

رجیستری به شیائومی رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، گوشی های تولید شرکت شیائومی علاوه بر سونی و تکنو، از شنبه (بیست و ششم اسفند) مشمول طرح رجیستری می شود.

    اکنون خریداران گوشی های نشان شیائومی باید به این نکته توجه کنند که گوشی خریداری شده، حتما رجیستر شده باشد تا بتوانند از خدمات شبکه تلفن همراه کشور استفاده کنند.

    ** جزییات طرح

    طرح رجیستری هیچگونه هزینه‌ای برای شخص خریدار ندارد.

    اگر فروشنده ای هزینه ای به سبب رجیستری طلب کرد، باید موضوع را به اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تهران به نشانی خیابان حافظ، جنب ساختمان بورس ایران، کوچه شهید حسنی گزارش کرد.

    چندی پیش نیز سامانه «همتا» با هدف رجیستری گوشی های جدید راه اندازی شد و خریداران می توانند با ارسال پیامک به سرشماره #7777* نسبت به فعال سازی اقدام کنند.

    براساس اعلام این سامانه خریداران باید دقت داشته باشند شناسه آی.ام.یی.آی تلفن همراه، با شناسه درج شده روی جعبه تلفن همراه منطبق باشد.

    کد فعالسازی یک کد 6 رقمی یکبار مصرف است که نباید با صفر آغاز شود؛ این کد به ازای هر گوشی تولید می‌شود و برای فعال‌شدن تجهیز در شبکه اپراتوری به‌کار می‌رود.

    بدین ترتیب هر گوشی به همراه یک کد فعال‌سازی به خریدار ارائه می‌شود این کد با عبارت کد فعالسازی یا Activation Code به‌صورت «اسکرچ‌شده» روی کارت گارانتی نوشته یا با برچسب روی جعبه تلفن همراه حک شده است.

    برای فعالسازی تلفن‌های همراه دو یا چند سیمکارت، فقط کافیی است با استفاده از کد فعالسازی، یکی از شناسه‌های تلفن همراه را فعال کرد. درصورتی که تلفن همراه قانونی باشد و اطلاعات آن در سامانه ثبت باشد، به ‌صورت خودکار شناسه‌(های) بعدی نیز فعال می‌ شود.

    اجرای طرح رجیستری از اواخر مهر ماه در کشور آغاز شده است و اکنون این طرح مرحله به مرحله با اعلام نشان های تجاری مختلف گوشی های تلفن همراه می رود تا سامان دادن به بازارگوشی های قاچاق را عملیاتی سازد.

    سامانه اطلاع رسانی این طرح ملی در جدیدترین گزارش خود به شهروندان توصیه کرده است برای فعال کردن گوشی‌هایی که قرار است بزودی مشمول طرح شوند و تاکنون خاموش بوده اند، به جای سیمکارت‌های تازه خریداری شده، از سیمکارت‌های قدیمی استفاده کنند.

    این سامانه اعلام کرده است: چنانچه شخصی از سیمکارت نو برای فعال کردن گوشی خود استفاده کند، مسئولیت ثبت نشدن گوشی بر عهده خود شخص خواهد بود.

    توصیه شده است مردم پس از قرار دادن سیمکارت درون گوشی، با آن تماسی گرفته یا پیامکی ارسال کنند.

    همچنین شهروندان برای اطمینان از ثبت شدن گوشی‌ها در سامانه، باید پس از گذشت چند ساعت از قرار دادن سیمکارت درون گوشی، از طریق کد دستوری *7777# یا برنامه کاربردی همتا، اصالت تلفن همراه را از طریق فرآیند استعلام اصالت دریافت کنند.

    به مردم توصیه شده است قرار دادن سیمکارت درون گوشی را به ساعت های پایانی جمعه موکول نکنند؛ زیرا در این ‌صورت مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از آن بر عهده شخص است.

    از مهرماه امسال پس از اتمام مرحله پایش رجیستر گوشی های فعال در شبکه تلفن همراه کشور، محصولات تلفن همراه و تبلت های شرکت های اپل، موتورولا، بلک بری، گوگل پیکسل و ال.جی مشمول اجرای این طرح شد.

    هفته آینده (بیست و ششم اسفند) نیز قرار است گوشی های سونی و تکنو مشمول رجیستری شود.

    از گوشی های شرکت سامسونگ نیز 2 سری جدید تا پیش از پایان سال مشمول این طرح شدند و اعمال رجیستری برای سایر مدل های آن به سال آینده پس از تعطیلات نوروز موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر