گلکسی اس ۹ احتمالا به حسگر ۱۰۰۰ فریم‌برثانیه‌ای سامسونگ مجهز می‌شود

عصر کالا- شایعات حکایت از آن دارند که سامسونگ در حال آماده‌سازی سنسوری برای دوربین گلکسی اس ۹ است که از قابلیت ثبت ویدیو با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برد.

گلکسی اس ۹ احتمالا به حسگر ۱۰۰۰ فریم‌برثانیه‌ای سامسونگ مجهز می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، سونی اوایل سال جاری میلادی حسگر دوربین سه‌لایه‌ای را رونمایی کرد که قادر به ثبت ویدیوهای اسلوموشن با نرخ‌ خارق‌العاده‌ی 1000 فریم‌برثانیه بود. ژاپنی‌ها این حسگر را در گوشی‌های اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم و ایکس‌زد وان نیز به‌کار گرفته‌اند. سونی برای دستیابی به چنین قابلیتی، حسگر و مدارهای مربوط به آن را با یک ماژول حافظه‌ی مستقل همراه کرد که بخش زیادی از محاسبات مورد نیاز را بدون درگیرکردن پردازنده و کندشدن گوشی، ذخیره می‌کند.

    حال به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز به راهکاری برای توسعه‌ی چنین حسگری دست یافته است و گزارش‌های حکایت از آن دارند که این حسگر را در کهکشانی‌های بعدی خود، مانند گلکسی اس 9 در سال 2018 به‌کار خواهد گرفت. حسگر جدید سامسونگ نیز توانایی ثبت ویدیوهایی با نرخ 1000 فریم‌برثانیه خواهد بود؛ با این تفاوت که کره‌ای‌ها به‌جای استفاده از سه‌لایه، برای جلوگیری از جدل‌های پتنتی، دو لایه را با یکدیگر یکپارچه کرده و سپس با وارونه‌کردن این مجموعه، ماژول DRAM را به‌ آن اضافه کرده‌اند.

    ظاهرا تولید انبوه حسگر سامسونگ از ماه نوامبر آغاز خواهد شد؛ بنابراین حتی اگر این شرکت درصدد عرضه‌ی زودهنگام گلکسی اس 9 برای مقابله با آیفون 10 باشد، باز هم فرصت کافی برای آماده‌سازی حسگر 1000 فریم‌برثانیه‌‌ای خود در این گوشی را خواهد داشت. در حال حاضر مشخص نیست که با اضافه‌شدن حسگر جدید، چه سرنوشتی برای دوربین دوگانه‌ی گلکسی اس 9 رقم خواهد خورد؛ اما ممکن است سامسونگ قادر به ترکیب دوربین دوگانه با قابلیت ثبت ویدیوهای 1000 فریم‌برثانیه‌ای باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر