گوشی تاشو؛

ابزاری برای احیای قدرت مایکروسافت

عصر کالا- به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد گوشی هوشمند تاشو و انعطاف پذیر خود را با بهره گیری از سیستم عامل ویندوزلایت عرضه کند.

ابزاری برای احیای قدرت مایکروسافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حدود یک سال است که غول‌های تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامه‌های خود برای معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف‌پذیر خبر داده‌اند.

    از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشد و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge حاکی از آن است که مایکروسافت تصمیم گرفته است گوشی هوشمند تاشو مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر را با سیستم عامل ویندوز لایت به مرحله تولید و عرضه برساند و بار دیگر عدم وابستگی خود به غول‌های تکنولوژی دیگر همچون گوگل، توسعه دهنده سیستم‌عامل اندروید، و اپل به عنوان توسعه دهنده سیستم عامل آی‌اواس را ثابت کرده و قدرت محصول مجهز به یک سیستم عامل اختصاصی خود مایکروسافت را به رخ آنها بکشد.

    البته لازم به ذکر است که سیستم عامل لایت با ویندوز تفاوت‌های اساسی دارد و مایکروسافت به عنوان نسل جدیدی از سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند قصد دارد در آینده‌ای نزدیک محصولات نوین و جدید خود را مبتنی بر آن توسعه داده و به بازارهای جهانی عرضه کند.

    به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت که نسخه لایت تجربه‌ای از یک سیستم عامل کاملاً جدید برای انجام کارهای سبک‌تر است و شاید به همین دلیل است که کارشناسان تمایلی به نامیدن آن تحت عنوان ویندوز ندارند.

    به عقیده بسیاری از تحلیلگران فعال در این حوزه، مایکروسافت با بهره‌گیری از فرصت عرضه و ارائه گوشی‌های هوشمند تاشو و انعطاف پذیر قادر خواهد بود تا حد زیادی قدرت و تسلط بر بازار از دست رفته خود را بازگردانده و احیا کند تا بدین ترتیب بتواند به بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند و موبایل بازگردد و سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص دهد.

    با اینکه شرکت آمریکایی مایکروسافت سال گذشته نسخه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز را پیچید و ناموفق بودن آنها را در قبال سایر سیستم‌عامل‌های موبایلی نظیر اندروید و iOS پذیرفت، چندی پیش بود که اعلام کرد می‌خواهد این سیستم عامل ویندوزی را به گوشی‌های هوشمند و تاشوی جدید خود بازگرداند و اطلاعات و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کند تا بتواند نظر طرفداران و کاربرانش را به خود جلب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر