معرفی تازه‌های بازار لپ‌تاپ و تبلت

عصر کالا- در میان محصولات مختلفی که به بازار دیجیتال معرفی و عرضه می‌شوند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جایگاه خاصی دارند و مورد توجه قرار می‌گیرند.

معرفی تازه‌های بازار لپ‌تاپ و تبلت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از صبحانه، در واقع لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها این روزها نقش مهمی در انجام امور و کارهای روزمره و تجاری افراد دارند و به همین دلیل کاربران همیشه به دنبال محصولاتی جدید با قابلیت‌های بهتر برای انجام راحت‌تر کارهایشان هستند. با این اوصاف بد نیست بدانید که به‌تازگی محصولات جدیدی در این بازار معرفی شده‌اند که هرکدام می‌توانند با امکانات و ویژگی‌های خاص خودشان توجه خریداران را جلب کنند.

    لپ‌تاپ‌های باریک با امکانات پیشرفته

    شرکت کره‌ای سامسونگ به‌تازگی از جدیدترین لپ‌تاپ خود با قابلیت تشخیص چهره رونمایی کرده است. جدیدترین عضو خانواده نوت‌بوک‌های شرکت سامسونگ با عنوان Notebook 9 Pro به دنیا معرفی شده است. مهم‌ترین ویژگی این محصول که البته پیش‌تر هم در برخی نمونه‌ها دیده شده، چرخش 360 درجه‌ای محور اتصال نمایشگر با صفحه کلید آن است. در واقع این امکان برای کاربر فراهم شده که از این لپ‌تاپ در حالت تبلت هم استفاده کند. نمایشگر این محصول جدید لمسی بوده و کاربر می‌تواند از قلم S Pen آن هم استفاده کند. سامسونگ از نسل هفتم پردازشگر اینتل Core i7 در این محصول جدید خود استفاده کرده است. قلم این لپ‌تاپ نیازی به شارژ کردن و استفاده از باتری نداشته و از مشخصه‌های دست‌خطی Windows Ink هم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربر امکان ترسیم خطوط و طرح‌های مختلف را می‌دهد. همچنین Notebook 9 Pro مجهز به فناوری تشخیص چهره Windows Hello است.

    محصول جدید سامسونگ 3/ 1 کیلوگرم وزن داشته و در دسته لپ‌تاپ‌های سبک و باریک دنیا قرار می‌گیرد. این شرکت کره‌ای لپ‌تاپ جدیدش را در دو اندازه 3/ 13 و 15 اینچی روانه بازار می‌کند. حافظه داخلی 256 گیگابایتی، باتری 54 وات ساعتی و شارژر سریع از دیگر ویژگی‌های آن هستند. سامسونگ هنوز درباره آغاز فروش این محصول جدید اطلاع‌رسانی نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده روانه بازار شود. این روزها اگر بخواهید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی با کارت گرافیک قدرتمند داشته باشید، باید یکی از گزینه‌های سنگین و ضخیم بازار را انتخاب کنید. اما گویا فناوری جدید Max-Q انویدیا قرار است این مشکل را حل کند. این طراحی جدید انویدیا، ساخت لپ‌تاپ‌هایی سه برابر باریک‌تر و سبک‌تر از گذشته را امکان‌پذیر می‌کند و به این ترتیب می‌توانید دستگاهی تنها با 18 میلیمتر ضخامت و حدود 2/ 2 کیلوگرم وزن داشته باشید. همچنین حالت جدیدی به نام WhisperMode نیز برای افزایش نرخ فریم در بازی‌ها و همچنین خنک نگه‌داشتن لپ‌تاپ وقتی که آن را به برق متصل کرده‌اید، وجود دارد.

    لپ‌تاپ‌های جدید با این فناوری قرار است از اواسط ماه ژوئن امسال وارد بازار شوند و به این ترتیب رقبایی مانند Razer Blade را کنار خواهند زد تا لپ‌تاپی در ابعاد Blade، اما با قدرت Blade Pro داشته باشیم. با وجود اینکه بنچمارک‌های رسمی از این نوع طراحی منتشر نشده است، اما نمودارهای انویدیا ادعای 8/ 1 برابر عملکرد بهتر نسبت به کارت گرافیک GTX 1060 هنگام اجرای بازی‌های جدید در وضوح 4K را دارد. به گفته انویدیا این لپ‌تاپ‌های سبک و باریک تا 60 درصد نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو سریع‌تر هستند. به گفته انویدیا این لپ‌تاپ‌ها نه‌تنها با طراحی خاص اجزای فیزیکی مثل چیپ‌ها، درایورها و اجزای الکتریکی و حرارتی باریک‌تر هستند، بلکه نرم‌افزار آنها نیز برای پردازنده و کارت گرافیکی بهینه شده‌اند. در نسل اول قرار است شرکت‌هایی مانند ایسر، ایسوس، گیگابایت، اچ‌پی، لنوو، MSI و Alienware لپ‌تاپ‌های با این طراحی و معماری را عرضه کنند.

    تبلت‌های میان‌رده

    با وجود استقبال کمتر مشتریان از تبلت‌ها در چند سال اخیر و رکود نسبی بازار این محصولات، شرکت هوآوی همچنان در این بازار فعال است و این‌بار مدل جدید 10 اینچی را از خانواده MediaPad M3 خودش معرفی کرده است. تبلت جدید هوآوی با نام طولانی MediaPad M3 Lite 10  یک مدل 10 اینچی است که در چند نسخه با رم و حافظه داخلی متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. این مدل در سه نسخه 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده که نسخه‌های 16 و 32 گیگابایتی از 3 گیگابایت رم و نسخه 64 گیگابایتی از 4 گیگابایت رم بهره می‌برند. مدیاپد جدید هوآوی دارای صفحه‌نمایش 1/ 10 اینچی IPS LCD با وضوح 1080p و پردازنده میان‌رده اما مناسب Snapdragon 435 کوالکام است. این پردازنده از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با فرکانس 4/ 1 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 505 بهره می‌برد. اما یکی از نقاط قوت اصلی این تبلت چهار بلندگوی بهینه شده شرکت هارمن کاردن است که این تبلت را برای تماشای فیلم‌ها ایده‌آل می‌کند. مدیاپد ام 3 لایت 10 همچنین با اندروید 7 و رابط کاربری EMUI 5.1 عرضه خواهد شد.

    از سایر مشخصات این تبلت می‌توان به دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو و عقب، باتری 6600 میلی‌آمپرساعتی، حسگر اثر انگشت و اتصال LTE Cat.4 اشاره کرد. در مورد قیمت و زمان عرضه این تبلت هنوز اطلاعاتی در دست نیست. ایسوس به‌تازگی و در نمایشگاه Computex 2017 دو تبلت جدید Z301MFL و Z301ML را از سری ZenPad 10 با مشخصاتی میان‌رده معرفی کرد. تبلت قوی‌تر یعنی ZenPad 10 Z301MFL از صفحه‌نمایش 1/ 10 اینچی با وضوح full HD 1080p و پردازنده 4 هسته‌ای مدیاتک MT8735A به همراه 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. ایسوس البته دو نسخه دیگر از این تبلت را با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایتی به همراه 3 گیگابایت رم نیز با قیمتی بالاتر عرضه خواهد کرد. این تبلت همچنین از باتری 18 وات ساعتی با دوام شارژ 10 ساعت و دوربین‌های 5 و 2 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. تبلت دوم ZenPad 10 Z301ML مشخصات مشابهی دارد با این تفاوت که وضوح صفحه‌نمایش 720p HD بوده و همچنین پردازنده نیز MediaTek MT8735W با فرکانس 3/ 1 گیگاهرتز خواهد بود. به همین دلیل دوام شارژ نیز تا 13 ساعت افزایش یافته است. هر دو تبلت از اندروید 7.0 نوگت با رابط کاربری ZenUI استفاده کرده و با داک کیبوردی که جداگانه فروخته خواهد شد سازگار هستند.

    ایسوس همچنین تبلت‌ جدید دیگری را هم به محصولات خود اضافه کرد. تبلت جدید ZenPad 3S 8.0 در سکوت کامل از جانب ایسوس رونمایی شد. این تبلت را با نام تجاری ZenPad 3S 8.0 در بازار خواهیم شناخت و مدل Z582KL روی این تبلت نقش بسته است. می‌توان گفت تبلت تازه معرفی شده ایسوس، نسخه‌ای ارتقا داده شده از تبلت مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL یا نسخه جمع و جوری از تبلت ZenPad 3S 10 Z500KL است. پردازنده اسنپ‌دراگون 625 در کنار 4 یا 3 گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی 32 یا 64 گیگابایت از مواردی است که در تبلت ZenPad 3S 8.0 به چشم می‌خورد. صفحه‌نمایش 9/ 7 اینچیِ این تبلت رزولوشنی برابر با 1536 در 2048 پیکسل دارد و از این لحاظ با صفحه‌نمایش تبلت ZenPad 3S 10 Z500KL برابری می‌کند. دوربین 13 مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلو نیز از دیگر مواردی است که در این تبلت جدید خودنمایی می‌‌کند. اندروید نسخه 1/ 7 نوگت نیز در این محصول حضور پیدا کرده است. در تبلت ZenPad 3S 8.0 شاهد بدنه‌ای یکپارچه از جنس آلومینیوم هستیم که ضخامتی برابر 9/ 6 میلی‌متر دارد. ایسوس همچنین اشاره‌ای هم به قیمت و زمان عرضه تبلت ZenPad 3S 8.0 نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر