اپل و سامسونگ پیشتازان بازار تبلت

عصر کالا- علیرغم کاهش استقبال از تبلت ها، دو شرکت سامسونگ و اپل به پیشتازی خود در بازار مذکور ادامه می دهند.

اپل و سامسونگ پیشتازان بازار تبلت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از فورچون، اپل عرضه تبلت های خود را در سه ماهه سوم سال 2016 به 9.3 میلیون واحد کاهش داده است.

    این رقم در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2015 هم 14.7 درصد کاهش نشان می دهد. در سه ماهه سوم سال 2016 در مجموع 43 میلیون واحد تبلت روانه بازار شده است.

    یافته های موسسه تحقیقاتی ای دی سی نشان می دهد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با 50.5 میلیون واحد تبلت بوده است. اپل برترین شرکت عرضه کننده تبلت میزان عرضه تولیدات خود را 6.2 درصد کاهش داده و با این حال هنوز 22 درصد از بازار را در اختیار دارد.

    سامسونگ با دارابودن سهم 15 درصدی از بازار مذکور در رتبه دوم است و به نظر می رسد با انفجار مکرر باتری های گوشی گالکسی نوت 7 سهم سامسونگ از بازار تبلت ها هم کمتر شود. میزان تبلت های عرضه شده این شرکت هم با کاهش 19.3 درصدی به 6.3 میلیون واحد کاهش یافته است.

    طی این مدت میزان استقبال از تبلت های ارزان قیمت و همین طور تبلت های دارای صفحه کلید جداشدنی و سازگار با موشواره هم افزایش چشمگیری یافته است. البته بررسی ها نشان می دهد تبلت هایی که کمتر از 200 دلار قیمت دارند کیفیت مطلوبی ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر