سخنگوی طرح رجیستری موبایل:

رجیستری تبلت ها به سال آینده موکول شد

عصر کالا- سخنگوی طرح رجیستری موبایل گفت: این امکان که در آینده موبایل براساس کد ملی ثبت شود وجود دارد.

رجیستری تبلت ها به سال آینده موکول شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی طرح رجیستری موبایل درباره وجود هرگونه باگ یا مشکلی در این طرح و غیرفعال شدن برخی از گوشی‌های رجیستر شده از قبل اظهار داشت: طرح رجیستری موبایل مشکلاتی دارد اما مشکلی که غیرفعال شدن گوشی‌های رجیستری شده از جمله گوشی‌های برند اپل داشتند در این طرح وجود ندارد و غیرفعال شدن برخی از گوشی‌های فعال شده در شبکه ارتباطی مربوط به این است که صاحب دستگاه که فروشنده یا خریدار بوده است دستگاه را به درستی در شبکه ثبت نکرده است.

    وی افزود: برخی از فروشندگان با یک سیم‌کارت چندین موبایل را فعال کردند که بنابر آماری که موجود است یک فروشنده با یک عدد سیمکارت 63 دستگاه موبایل برند اپل را فعال کرده است در این میان برخی فروشندگان حوصله و صبر نکردند و سریعا بعد از روشن شدن دستگاه در حالی که هنوز موبایل آنتن دریافت نکرده و در شبکه ثبت نشده بود اقدام به خارج کردن سیمکارت از اسلات موبایل کردند که باعث شده تا گوشی ، پیامک غیرفعال شدن دریافت کند.

    دهقانی‌نیا در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا در صورت تعویض یا تعمیرات سخت افزاری دستگاه ، هیچ مشکلی برای رجیستری دستگاه ایجاد نمی‌شود، تاکید کرد: با کارشناسان معتبر و مطرح حوزه درباره مشکلاتی که ممکن است برای رجیستری ایجاد شود صحبت و گفت‌وگو انجام شده است. کسانی که گوشی خود را تعمیر می‌کنند یا اقدام به تعمیر برد تلفن همراه می‌کنند کد 15 رقمی IMEI تغییر پیدا می‌کند و صاحب دستگاه به راحتی با سامانه همتا می تواند IMEI جدید را با سریال قبلی جایگزین کند.

    وی ادامه داد: یکی از برندهای موبایل که مشمول طرح رجیستری است به مراتب این مشکل را داشته است اما برای صاحب دستگاه هیچ مشکلی ایجاد نشده است.

    وی تاکید کرد: طرح رجیستری موبایل در ایران کاملترین طرح ثبت تلفن همراه بوده است که تا به امروز اجرا شده و با نمونه‌های مشابه در ترکیه، امارات و اوکراین  متفاوت است.

    سخنگوی طرح رجیستری موبایل با اشاره به تعداد تلفنهای همراه بلاک شده در شبکه ارتباطی گفت: 21 هزار و 265 دستگاه تلفن همراه در شبکه ارتباطی بلاک شده است که فقط 11 هزار و 900 مورد مربوط به شبکه ایران است. انتظار می‌رود میزان گوشی‌های از کار افتاده تا به امروز به عدد 23 هزار دستگاه برسد.

    دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: برخی از صاحبان دستگاه‌های غیرمجاز در شبکه مسافران بوده‌اند که از شبکه ارتباطی ایران خارج شده‌اند و دیگر در شبکه ارتباطی نیستند و همچنین برخی دیگر افرادی هستند که از IMEI گوشی آنها اطلاعاتی از جمله لاگ و فعالیت در شبکه در دسترس نیست.

    دهقانی‌نیا در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه آیا امکان رجیستری با کد ملی فراهم خواهد شد یا خیر ؟گفت: این امکان وجود دارد که در آینده موبایل براساس کد ملی ثبت شود.

    سخنگوی طرح رجیستری موبایل با اشاره به سوال درباره رجیستر تبلت‌ها در شبکه ارتباطی گفت: رجیستری تبلت‌ها به سال اینده موکول شده چرا که تبلت‌ها میزان قاچاق زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و واردکنندگان دارای مشکلات متعددی در این حوزه هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر