معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

ارسال اشتباه پیامک رجیستر نبودن برای برخی گوشی‌ها

عصر کالا- معاون وزیر ارتباطات درباره ارسال پیامک رجیستر نبودن برای برخی گوشی‌هایی که قبل از رجیستری فعال شده، گفت: در اقدام مشترکی با اپراتورها و رگولاتوری تمامی اطلاعات تا دو سال قبل اپراتورها در حال بررسی است تا دیگر برای کسی که قبل از رجیستری گوشی کار کرده دارد این پیامک ارسال نشود.

ارسال اشتباه پیامک رجیستر نبودن برای برخی گوشی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، حسین فلاح جوشقانی در حاشیه سومین نمایشگاه اینترنت اشیاء در جمع خبرنگاران از پیگیری تخلف اخاذی از مشترکان تلفن ثابت در شماره‌های هوشمند 909 خبر داد و گفت: شکایت‌هایی مبنی بر اخاذی از مشترکان شنیده می‌شود که گفته شده برای مثال دست‌سرویس مشاوره از کاربر تقاضای وجه اضافه‌تر از هزینه مکالمه می‌شود.

    وی گفت: دریافت وجه اضافه در این سرویس‌ها مورد تأیید ما نیست و تمام هزینه این سرویس‌ها باید روی قبض تلفن ثابت دریافت شود و از مردم می‌خواهیم مواردی این چنینی را اعلام کنند تا بررسی کنیم.

    وی تأکید کرد: شبکه‌های هوشمند سرویسی است که بین اپراتور و یک شرکت تجاری منعقد می‌شود و نباید هیچ هزینه‌ای اضافه‌تر از مکالمه از مشتری دریافت شود.

    وی گفت: مشابه این کلاهبرداری‌ها از طریق پیامک اتفاق می‌افتد که مردم باید بدانند هیچ هزینه‌ای اضافه‌تر نباید بپردازند.

    فلاح در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی از دارندگان گوشی‌های مشمول طرح رجیستری پیامکی مبنی بر رجیستر نبودن گوشی خود دریافت کردند در حالی که گوشی قبل از رجیستری فعال شده است، گفت: از اواخر مهرماه پایش شبکه اپراتوری در طرح رجیستری آغاز شده و در این پایش 120 میلیون شماره سریال گوشی فعال در دست مردم ثبت شده است.

    وی ادامه داد: ممکن است بعد از زمان آغاز رجیستری، برخی مردم گوشی‌های خود را روشن نکرده باشند که در این نتیجه اگر چه گوشی کار کرده و از قبل فعال بوده، اما در زمان آغاز رجیستری فعال نبوده است.

    وی گفت: برای حل این مشکل، مشترکان باید با شماره 96366 تماس بگیرند و رگولاتوری مشکل را حل می‌کند.

    وی ادامه داد: همچنین در اقدام مشترکی با اپراتورها و رگولاتوری تمامی اطلاعات تا دو سال قبل اپراتورها در حال بررسی است تا دیگر برای کسی که قبل از رجیستری گوشی کار کرده دارد این پیامک ارسال نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر