استفاده از نرم افزارهای قدیمی تا سال ۲۰۲۰ ناممکن می شود

عصر کالا- اگر هنوز هم از نسخه های قدیمی نرم افزارهای مختلف بر روی رایانه های خود استفاده می کنید، بهتر است کم کم این کار را متوقف کنید.

استفاده از نرم افزارهای قدیمی تا سال ۲۰۲۰ ناممکن می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت اینتل سازنده انواع تراشه های رایانه ای می گوید نرم افزارهای قدیمی با رایانه هایی که از سال 2020 به بعد عرضه می شوند، سازگار نخواهند بود.

    این شرکت قصد دارد پشتیبانی از فناوری بایوس را تا سال 2020 متوقف کند؛ فناوری که بخش عمده ای از نرم افزارهای امروزی بر مبنای آن طراحی شده و عمل می کنند.

    بایوس به مجموعه‌ای از رویه‌ها یا برنامه‌های ذخیره شده در تراشه حافظه فقط خواندنی یا رام ROM در رایانه‌های شخصی گفته می‌شود. وجود این برنامه‌ها در رایانه موجب می‌شود که برنامه‌های کاربردی به طور مستقیم برای کنترل سخت افزار، نیاز به برنامه ای نداشته باشند و از سرویس های رایانه استفاده کنند.

    فناوری جدیدی که قرار است جایگزین بایوس شود، UEFI (unified extensible firmware interface) نام دارد و تراشه ها و پردازنده های نسل جدید بر مبنای آن طراحی شده و به کار گرفته می شوند.

    با استفاده از این فناوری نرم افزارهای فعلی 32 بیتی منسوخ می شوند و ظرف سه سال آینده قابل استفاده نخواهند بود. فناوری یادشده از دقت و امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر