دستاورد چینی ها؛

با تولید حافظه جدید با رم و رام خداحافظی کنید

عصر کالا- دو حافظه رم و رام چندین دهه است که در انواع رایانه ها وجود دارند، تا حدی که نمی توان تصور کرد این نوع حافظه ها روزی به تاریخ بپیوندند و دیگر مورد استفاده قرار نگیرند.

با تولید حافظه جدید با رم و رام خداحافظی کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، حافظه های موسوم به رام در زمان راه اندازی یا بوت شدن رایانه ها و گوشی ها فعال شده و این امر را ممکن می کنند. اما حافظه های رم برای اجرای برنامه های مختلف در رایانه ها پس از راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرند و هر قدر ظرفیت آنها بیشتر باشد، اجرای برنامه های متعدد و سنگین تری ممکن خواهد بود.

    محققان دانشگاه فودان در چین موفق به طراحی نوعی حافظه جدید شده اند که قادر به اجرای این دو وظیفه در آن واحد بوده و علاوه بر آن می تواند کارهای دیگری را نیز انجام دهد.

    اگر چه دسترسی سریع به داده های ذخیره شده بر روی حافظه های رم ممکن است، اما به محض خاموش کردن رایانه، داده های ذخیره شده بر روی این حافظه ها پاک شده و از دست می روند. البته نگارش اطلاعات بر روی حافظه های رام همیشگی است، اما مشکل این است که شما قادر به نگارش اطلاعات بر روی رام با سرعت بالا نیستید.

    حافظه های تولیدی پژوهشگران چینی به شما امکان می دهند در مورد اینکه تا چه مدت داده ها را بر روی آنها ذخیره کنید، تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، اگر نگهداری از داده هایی تنها به مدت سه روز ضروری باشد، شما می توانید به همین منظور برای نگهداری اطلاعات یادشده برای صرفا سه روز برنامه ریزی کنید.

    استفاده از این روش امنیت بیشتری را هم برای داده های مختلف به ارمغان می آورد و طراحی حافظه های مختلفی را با انعطاف پذیری بالا ممکن می کند. هر چند تا تجاری سازی حافظه های یادشده هنوز راه درازی در پیش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر