با کاهش سرعت جهش نرخ ارز؛

گوشی ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزان شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: با کاهش سرعت جهشی نرخ ارز، قیمت گوشی موبایل در هفته جاری در بیشتر مدلها بین ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزان شده است.

گوشی ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، ابراهیم درستی با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در کشور تاکید کرد: هنوز گوشی های جدید به اندازه نیاز و تقاضای مردم به بازار عرضه نشده است و منتظر هستیم که با ورود این کالاها، وضعیت بازار تثبیت شود.

    وی با بیان اینکه قیمت گوشی موبایل بر مبنای نرخ ارز تعیین می شود، افزود: هم اکنون با کاهش سرعت جهش نرخ ارز در کشور، بسیاری از مدلهای گوشی موبایل در بازار با کاهش قیمت 15 تا 25 درصد مواجه شده اند.

    درستی گفت: برمبنای شنیده ها، قرار است در هفته جاری وضعیت 720 هزار گوشی تعلیق شده مشخص و این گوشی ها پس از قیمتگذاری، توزیع و وارد بازار شوند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه ادامه داد: این گوشی ها با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده اند و قرار است در کمیته متشکل از وزارت صمت و ارتباطات، برمبنای ارز نیمایی قیمت گذاری شوند.

    وی افزود: از سوی دیگر ثبت و سفارش برای واردات گوشی نزدیک به 20 روز است که آزاد شده و به این ترتیب پیش بینی می شود با ورود گوشی های جدید به بازار و نیز آزادسازی گوشی های توقیف شده، وضعیت بازار موبایل از هفته آینده به یک ثبات نسبی برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر