رییس سابق اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی هشدار داد؛

گوشی‌های واردشده با ارز دولتی به قیمت آزاد فروخته می‌شوند

عصر کالا- رییس سابق اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با بیان اینکه بازار موبایل کشور دچار یک نوع نابسامانی شده است، گفت: ممکن است نمایندگی های رسمی در شرایط فعلی گوشی هایی را که با قیمت دولتی واورد کرده‌اند، به قیمت آزاد نفروشند اما هنوز مغازه‌دارهایی هستند که این گوشی ها را خریداری کرده‌اند و هنوز در بازار به قیمت آزاد عرضه می کنند.

گوشی‌های واردشده با ارز دولتی به قیمت آزاد فروخته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، غلامحسین کریمی خراسانی با اشاره به روند بررسی گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شد اما به قیمت ارز آزاد عرضه شد، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ تصمیم خاصی در رابطه با این گوشی‌ها گرفته نشده است. البته موجودی انبار شرکت‌ها آمارگیری شده و پرونده آن‌ها درحال بررسی است اما فعلا نتیجه‌ای حاصل نشده است.

    رییس سابق اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما هر کاری هزاران0 متولی دارد و بسیاری از مشکلات ما به همین دلیل است.

    وی عمده مشکلات بازار موبایل را ناشی از تعرفه بالای واردات آن دانست و اظهار کرد: حدود سال 1386-1385 تعرفه واردات موبایل از 4 درصد به 60 درصد افزایش یافت و ما هنوز دچار تبعات و مشکلات آن تصمیم غلط هستیم. ما تا سال 86 مشکلی در ارتباط با گوشی‌های موبایل نداشتیم. اصلا ما نباید دچار مشکلات قاچاق موبایل و رجیستری و ... باشیم. اما تعرفه بالای موبایل مشکلات فعلی را برای ما به ارمغان آورده است.

    کریمی خراسانی با اشاره به اینکه همه برندهای موبایل با ارز چهار هزار و 200 تومانی واردات گوشی انجام داده‌اند، گفت: البته عمدتا شرکت اپل مبادرت به واردات گوشی موبایل با ارز دولتی کرد اما هوآوی، ال جی و سایر برندها هم با ارز دولتی گوشی وارد کردند. در این میان گوشی‌های موبایل با قیمت ارز دولتی هم به مردم عرضه شد اما برخی شرکت‌ها دست به تقلب زدند و گوشی‌هایی را که با قیمت ارز دولتی وارد کرده بودند، با قیمت ارز آزاد به فروش رساندند. در این میان شرکت اپل بیش از سایر کشورها تقلب کرده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز گوشی‌هایی که با ارز دولتی وارد شدند، در بازار به قیمت ارز آزاد به فروش می‌روند یا این روند کاملا متوقف شده است، گفت: متاسفانه بازار موبایل در حال حاضر با یک به‌هم‌ریختگی و نابسامانی مواجه است. به هر حال اگر نمایندگی‌های رسمی هم نتوانند گوشی‌هایی را که با قیمت دولتی وارد کرده‌اند، به قیمت آزاد بفروشند، مغازه‌دارهایی هستند که این موبایل‌ها را خریده‌اند و به همین دلیل این گرانفروشی نسبتا ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر