سال ۲۰۱۸؛

گوشی‌های آیفون ۱۰ گران‌تر می‌شود

عصر کالا- با اینکه پیش‌بینی می‌شد قیمت گوشی‌های آیفون جدید سال ۲۰۱۸ کاهش یابد، اما به تازگی اعلام شده که قیمت جانشین آیفون ۱۰ بیشتر از ۱۱۰۰ دلار خواهد بود.

گوشی‌های آیفون ۱۰ گران‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, بر اساس گمانه‌زنی‌های پیشین تحلیلگران در حوزه فناوری، جانشینان آیفون 10 که قرار است در نیمه دوم سال جاری 2018 میلادی معرفی و عرضه شوند، از قیمت پایین‌تری نسبت به گوشی آیفون 10 (ایکس) کنونی برخوردارند اما حالا به تازگی گزارش هایی منتشر شده که نشان می‌دهد مدل‌های جدید آیفون 10 در سال 2018 نه تنها قیمت کمتری ندارند، بلکه از 1100 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

    این درحالیست که یکی از دلایل استقبال کم از گوشی آیفون 10 قیمت بالای آن بود و برای مصرف‌کنندگان نهایی و کاربران با توجه به قابلیت‌هایش، چندان صرفه اقتصادی نداشت. بنابراین تحلیلگران برآورد کرده بودند که قیمت مدل‌های جانشین آیفون 10 امسال کاهش قابل ملاحظه و چشمگیری پیدا خواهد کرد اما به نظر می‌رسد اپل همچنان قصد تجدیدنظر در قیمت‌گذاری گوشی‌هایش را ندارد.

    قیمت مدل پایه آیفون 10 با 64 گیگابایت حافظه از قیمت 999 دلار آغاز شد و نتوانست فروش بالا و قابل قبولی را برای اپل به ارمغان بیاورد. البته پیش‌بینی می‌شود که به مرور، قیمت این محصول رو به کاهش برود، بنابراین بسیاری از تحلیلگران به قیمت‌گذاری آیفون‌های مدل 2018 خوشبین و امیدوارند.

    چندی پیش هم گزارش‌هایی از چانه‌زنی اپل برای تخفیف گرفتن از سامسونگ بر سر تامین قطعات و پنل‌های اولد مورد نیاز برای گوشی آیفون 10 منتشر شده بود که همگی نشان می‌دهد هزینه نهایی و تمام شده برای خود شرکت اپل نیز چندان پایین نیست و به نظر می‌رسد به خاطر همین مساله است که قیمت آیفون 10 کاهش چشمگیری پیدا نمی‌کند.

    استیون میلونویچ و بنجامین ویلسون، تحلیل‌گران مؤسسه‌ی UBS به گزارشگران بیزینس اینسایدر اعلام کرده‌اند که آیفون‌های 2018 اپل قیمت بالاتری خواهند داشت.

    گفته می‌شود وقتی اپل بازه مشخصی را برای قیمت‌گذاری محصولاتش اعلام می‌کند، بعید به نظر می رسد که آن را تغییر بدهد، بنابراین آیفون‌های سال 2018 قیمت بالاتری نسبت به مدل کنونی آن خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر