آیفون ۸ اپل با چه قیمتی عرضه می‌شود

عصر کالا- مطابق با استدلال اقتصادی یک تحلیل‌گر مشهور، احتمالا آیفون ۸ شرکت اپل با قیمت پایه‌ی ۱۲۰۰ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

آیفون ۸ اپل با چه قیمتی عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، شایعات و گزارش‌های فراوانی که تاکنون در فضای مجازی منتشر شده است، نشان از عرضه‌ی یک آیفون کاملا نوین و بازطراحی شده از سوی اپل دارند. در صورتی که شایعات به واقعیت پیوند بخورند، صفحه نمایش آیفون بعدی تقریبا همه‌ی بخش جلویی این گوشی را پوشش خواهد داد تا زیبایی منحصر به‌فردی به آن ببخشد. به علاوه، در صورت موفقیت اپل برای ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر و بهره‌مندی از دوربین تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، اپل دوباره دست به یک انقلاب فناورانه خواهد زد. زومیت را همراهی کنید.
    اگرچه ممکن است برخی از ویژگی‌های آیفون 8 اپل هیجان‌انگیز باشند؛ اما هرچه به روز موعود نزدیک‌تر می شویم، خبرهای ناامیدکننده‌تری درباره‌ی سیاست قیمت‌گذاری آن به گوش می‌رسد. به‌طوری که اگر خواستار گوشی آیفون 8 انقلابی اپل باشید، باید در میزان هزینه‌های روزمره‌ی خود به شدت صرفه‌جویی کنید تا قادر به پس‌انداز و سفارش آن باشید.
    در اواخر هفته‌ی جاری، طرفداران و کاربران گوشی‌های هوشمند اپل شروع به بحث و استدلال درباره‌ی احتمالات سیاست قیمت‌گذاری آیفون بعدی و قیمت بسیار بالای آن کردند. حتی برخی از افراد عقیده دارند که مدل‌ گران‌تر آیفون 8 می‌تواند بیش از 1500 دلار قیمت داشته باشد. مدل پایه‌ای آیفون 7 فعلی برچسب قیمتی 649 دلار دارد. آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی قیمت آیفون انقلابی اپل به‌وسیله‌ی نویسنده‌ی مشهور، جان گروبر منتشر شده است که قبلا قیمت 9999 دلاری را برای سری اول اپل واچ ساخته‌شده از طلا پیش‌بینی کرده بود. متأسفانه باید اعلام کنیم که پیش‌بینی او در این باره به حقیقت پیوست.
    جان گروبر پست مشابهی درباره‌ی سیاست قیمت‌گذاری آیفون جدیدی که قرار است در فصل پاییز پیش رو عرضه شود، منتشر کرده است. او در این باره می‌گوید:به احتمال قوی، برچسب قیمت 1500 دلاری به‌عنوان قیمت پایه‌ بسیار زیاد است. اما من فکر می‌کنم که 1200 دلار به عنوان قیمت آغازین و برچسب قیمت 1300 یا 1400 دلاری برای مدل‌های سطح بالا کاملا محتمل است.
    استدلال جان گروبر صحیح است و با وجود این که به فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل نزدیک است، اظهار کرده که هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قیمت آیفون 8 از داخل شرکت اپل ندارد. او اولین شخصی نیست که درباره‌ی قیمت بالای آیفون بازطراحی‌شده اظهار نظر می‌کند. قبلا هم گزارش‌هایی از شرکت Fast و تحلیل‌گران کارخانه‌هایی مانند Credit Suisse در این باره منتشر شده بود.
    مطابق با استدلال گروبر، زمانی که اپل یک آیفون را عرضه می‌کند، مجبور است ده‌ها میلیون نسخه از آن را تولید کند تا پاسخ‌گوی تقاضای بالای خریداران باشد. اما گاهی اوقات اپل قادر به تأمین برخی از اجزای پیشرفته‌ی نسل جدید نیست. تولید انبوه برخی از این اجزا بسیار دشوار است و گاهی اوقات اصلا کافی نیست.
    در صورتی که اپل قصد عرضه‌ی یک آیفون گران‌قیمت داشته باشد، افزایش قیمت می‌تواند باعث کاهش شدید تقاضا‌ی آن شود؛ در نتیجه اپل خطرپذیری بیشتر را به قیمت تأمین قطعاتی که تولید انبوه آن‌ها دشوار است، به جان می‌خرد؛ بنابراین به‌جای به‌ تأخیر انداختن عرضه‌ی کامل به‌ دلیل کافی نبودن نسل جدید صفحات نمایش OLED، شرکت اپل قصد دارد مابه‌التفاوت 30 یا 40 درصدی خود را حفظ کند و مدل جدید آیفون خود را که تحت عنوان آیفون پرو و ادیشن شناخته می‌شود، با برچسب قیمت بیش از 1000 دلار معرفی کند. گروبر می‌نویسد:
    به نظر من آیفون مجهز به صفحه نمایش OLED، گوشی هوشمندی است که اپل نمی‌تواند 40 میلیون واحد از آن را به ازای هر سه ماه از یک سال، حداقل با شرایط جاری تولید کند. در صورتی که این استدلال درست از آب دربیاید، به معنی گران‌تر شدن قیمت آیفون 8 خواهد بود. در این‌جا موضوع خوب یا بد بودن نیست؛ بلکه موضوع اصلی قانون اقتصادی عرضه و تقاضا است. هنگامی که عرضه محدود و تقاضا بالا است، قیمت‌ها بالاتر می‌رود. در همین راستا، در صورت بالا رفتن قیمت‌ها، تقاضا هم کمتر خواهد شد.
    قطعا شرکت اپل قصد ندارد با عرضه‌ یک آیفون بسیار گران قیمت و لوکس در فصل پاییز امسال، شاهد سقوط خود در بازار و میان رقبا باشد. شایعات جاری که به طور عمده به وسیله‌ی مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر امنیتی KGI Securities مطرح شده، حاکی از عرضه‌ی دو مدل دیگر آیفون مقرون به صرفه‌تر در کنار آیفونبازطراحی‌شده است. این دو دستگاه جدید به احتمال بسیار قوی مشابه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهند بود و بازه‌ی قیمتی نزدیک به آن‌ها (بین 700 تا 1000 دلار)‌ خواهند داشت. طبق اظهارات کو، دو آیفون یادشده که با نام آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس شناخته می‌شوند، از صفحه نمایش LCD که در حال حاضر به میزان کافی تولید می‌شود، بهره خواهند برد.
    با این حال، آیفون مجهز به نمایشگر OLED، گزینه‌ی مورد علاقه‌ی بسیاری از کاربران محصولات شرکت اپل است. بنابراین اگر شما هم در زمره‌ی این کاربران قرار دارید، باید از همین الان به فکر پس‌انداز و صرفه‌جویی مالی باشید. اپل به طور معمول، آیفون‌های جدید خود را طی یک رویداد رسانه‌ای در ماه شهریور (سپتامبر) معرفی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر