واردات رسمی گوشی تلفن همراه به کشور ۹۳ درصد رشد کرد

عصر کالا- گمرک ایران از رشد ۹۳ درصدی واردات گوشی تلفن همراه طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه از طریق گمرکات وارد کشور شده است.

واردات رسمی گوشی تلفن همراه به کشور ۹۳ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا و براساس آمار گمرک ایران که روز سه شنبه منتشر شد، طی 11 ماهه سال 96 تعداد 2 میلیون و 648 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 419 میلیون و 651 هزار دلار به کشور وارد شد.
    این در حالیست که در 11 ماهه پارسال یک میلیون و 440 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 217 میلیون و 34 هزار دلار به طور رسمی از مبادی گمرک به کشور وارد شده بود.
    بر اساس اعلام گمرک ایران، نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی انواع گوشی تلفن همراه بر مبنای نرخی است که بانک مرکزی هر هفته به گمرک اعلام می کند و در کانال رسمی و سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.irقرار داده می شود.
    خریداران گوشی های تلفن همراه در زمان استعلام کد شناسه بین المللی (IMEI) می توانند از قیمت واقعی این گوشی ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده است، اطلاع یابند.
    دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده در دسترس مشتریان قرار گرفته و با استعلام کد شناسه بین المللی می توانند مشتریان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
    گمرک بر اساس قانون احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات، مشخصات مربوط به تاریخ واردات گوشی تلفن همراه و حتی کشور سازنده را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد. این اقدامات به خریداران گوشی های تلفن همراه وارداتی کمک می کند تا گوشی اصل را از تقلبی تشخیص و قیمت واقعی گوشی تلفن همراه را به فروشنده پرداخت کند.
    واردکنندگان انواع گوشی های تلفن همراه می توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی ها قبل از واردات دسترسی داشته باشند؛ ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده است.
    افزایش حجم واردات رسمی تلفن همراه به کشور در نتیجه اجرای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه یا رجیستری حاصل شده است؛ در این طرح گوشی های تلفن همراه کاربران بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده سازی کرده، ثبت می‌شوند که به هنگام روشن شدن در شبکه تلفن همراه کشور، این شماره سریال‌ها با زیرساخت های شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شود و چنانچه از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور را نخواهند داشت.
    تقاضای سالیانه تلفن همراه در کشور بالغ بر 9 میلیون دستگاه برآورد می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر