ارکستری عجیب در لندن:

نواختن موسیقی با هویج و کدو تنبل!

عصر کالا- شرکت ال‌جی برای افزایش آگاهی در مورد اتلاف مواد غذایی در روز جهانی محیط‌ زیست با گروهی از نوازندگان با استعداد همکاری کرده و ارکستر سبزیجات لندن را برگزار کرد. این ارکستر چگونگی تاثیر فناوری‌های پیشرفته یخچال روی افزایش عمر مواد غذایی تازه برای هفته‌ها و ماه‌ها را حتی باوجود کارهای هنری عجیب و غریب، نشان می‌داد.

نواختن موسیقی با هویج و کدو تنبل!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آی تی رسان، اتلاف مواد غذایی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زمان ما است. طبق گفته اتحادیه جهانی، تا یک سوم مواد غذایی دنیا قبل از اینکه مصرف شوند، اتلاف و یا فاسد می‌شوند. تقریبا یک سوم غذاهای تولید شده در دنیا در یک سال که برای مصرف انسان تهیه شده‌اند ( حدود 1.3 میلیارد تن) دور ریخته و یا اتلاف می‌شوند. میزان غذایی که 680 میلیارد دلار آن مربوط به کشورهای صنعتی و 310 میلیارد دلار آن مربوط به کشورهای در حال توسعه است. میوه و سبزیجات بخاطر زمان انقضای کم و عدم وجود مواد نگهدارنده، بیشترین میزان اتلاف را نسبت به بقیه مواد غذایی به خود اختصاص داده‌اند.
    فناوری یخچال‌ها نحوه تکامل جوامع را به صورت تاثیرگذاری تغییر داده‌‌اند. بخاطر اینکه یخچال‌ها به مردم اجازه می‌دهند تا بیشتر از زندگی روستایی فاصله گرفته به زندگی شهری نزدیک شوند. ولی حتی یخچال‌ها هم محدودیت‌های خاص خود را دارند. گرمای زیاد باعث می‌شود مواد غذایی به خصوص از نوع طبیعی مثل میوه و سبزیجات، حتی با وجود قرار داشتن در یخچال فاسد شوند. برای بیشترین بهره‌وری ممکن، یخچال‌ها باید نسبت به نوسانات تغییر دما که ممکن است روی دمای داخلی یخچال تاثیر بگذارد، عایق شوند. تغییر دمای داخل یخچال بیشترین تاثیر را روی عمر مواد غذایی می‌گذارد. تاثیری حتی بیشتر از سرمای هوای داخل خود یخچال.
    نوازندگان ارکستر سبزیجات لندن اول از همه یاد گرفتند که همه یخچال ها با یکدیگر یکسان نیستند. این نوازندگان بوسیله سازهای خوردنی و تغییر مواد غذایی تازه، یک سمفونی سبز ساختند. این ارکستر که از سه سال پیش کار خود را شروع کرده است، علاقه‌مندان به موسیقی در لندن را با سازهایی ساخته شده از کدو، فلفل، ریشه cassava، هویج و کدو تنبل سرگرم می‌کنند. بخاطر اینکه ارکست آنها به توانایی تولید صدا از این سازها مربوط می‌شود، تمرکز این نوازندگان روی ساختن سازهای جدید از سبزیجات به صورت روزانه است. زیرا سازهای قبلی نمی‌توانند آن نوتی که نوازندگان می‌خواهند را تولید کنند.
    اما ال‌جی به این نوازندگان یخچال مجهز به فناوری موتور اینورتر خطی را معرفی کرد. وقتی نوازندگان سازهای موسیقی خود را در یخچال پیشرفته ال‌جی قرار دادند، حتی بعد از یک هفته تقریبا هیچ تفاوت صدایی با قبل وجود نداشت. این امر بخاطر این ممکن شد که بزرگ‌ترین دشمن برای نگهداری مواد غذایی برای مدت زیاد گرما نیست، بلکه نوسانات دما است. یخچال ال‌جی با موتور اینورتر خطی نه تنها مواد غذایی را برای مدت بیشتری تازه نگه می‌دارد، بلکه این کار را با تولید کمترین صدای ممکن انجام می‌دهد. ال‌جی با کاهش نوسانات از طریق تغییرات ساختاری و متمرکز کردن انرژی بیشتر برای تازه نگه داشتن مواد غذایی به این موفقیت دست یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر