بازار لوازم جانبی موبایل در ماه رمضان سکه شد

سود نجومی فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت

عصر کالا- بازار لوازم جانبی موبایل بر خلاف بازار بی رونق موبایل و تبلت دارای سود بسیاری است و با شروع ماه رمضان این بازار بسیار سودآور شده و سود بسیار بالایی را برای فروشندگان به ارمغان آورده است.

سود نجومی فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  ایلنا، بازار موبایل از ابتدای سال جاری رونق چندانی نداشته است و بعد از انتخابات و شروع ماه رمضان این بازار دچار رکود و بی رونقی زیادی به دلیل استقبال پایین مردم برای خرید گوشی و احتمالا انتظار برای کاهش قیمت یا خرید محصولات جدید در اوایل تابستان  شده است اما در این میان بازار لوازم جانبی موبایل و تبلت مثل همیشه داغ است و سود بسیار خوبی را برای فروشندگان عمده و خرد آن به دنبال دارد.

    بازار لوازم جانبی بسیار گسترده و سود آور است و دسته بندی بزرگی از جمله انواع قاب و کاور، محافظ صفحه نمایش، شارژر و کابل شارژر، هدفون و ... را شامل می‌شود. بازار ایران به دلیل عطش بالای خریداران لوازم جانبی و بزرگ بودن این بازار تا به امروز میزبان صدها برند لوازم جانبی موبایل بوده است که محصولات انها عمدتا به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود، محصولاتی که اغلب کیفیت بالایی ندارند یا طرح اصلی هستند و باعث شده‌اند تا خرید محصولات اصلی با قیمت بیشتر عملا در بیشتر مواقع به دلیل موجودی پایین ناممکن باشد.

    برای نمونه محافظ صفحه نمایش از نوع "گلس" برای موبایل شیائومی می 5 اس پلاس در خارج از کشور دارای قیمتی کمتر از 1 دلار است اما در ایران این محافظ صفحه نمایش با قیمت 15 الی 55  هزار تومان فروش می‌رسد که نشان از قیمت‌های بدون نظارت و دلبخواهی از سوی فروشندگان به منظور سود بیشتر دارد که حتی در برخی دیگر از محصولات لوازم جانبی موبایل و تبلت این مقدار بیشتر است.

    یک وارد کننده لوازم جانبی موبایل در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: سود حاصل از فروش لوازم جانبی موبایل نسب به سود فروش یک موبایل، 3 به 1 است. در واقع فروش یک موبایل 800 هزار تومانی شاید برای فروشنده در بهترین حالت 25 تا 30 هزار تومان سود داشته باشد اما فروش لوازم جانبی در حدود 150 هزار تومان از جمله قاب، محافظ صفحه نمایش و پاوربانک در حدود 80 هزار تومان سود دارد!

    این فروشنده موبایل و لوازم جانبی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: دروغ است که بخواهیم بگوییم فروش موبایل سود ندارد اما سود فروش موبایل حتی در موبایل‌های پرچمدار همچنان کمتر از سود لوازم جانبی است. بازار لوازم جانبی بسیار گسترده، سودآور و جذاب است به همین دلیل مردم هزینه زیادی برای خرید لوازم جانبی مخصوصا انواع قاب، کاور، محافظ صفحه نمایش و ... می‌کنند. این درحالیست که در بیشتر از 99 درصد این موارد حتی از قیمت اصلی، کیفیت و برندهای سازنده این محصولات اطلاعی ندارند که باعث می‌شود تا فروشندگان به منظور سود بیشتر با قیمت بالاتری اقدام به فروش محصولات با کیفیت پایین بکنند که باعث شده تا برخی از مردم از این مسئله شاکی باشند.

    وی ادامه داد: هنگامی که شما یک گوشی تلفن همراه را خریداری می‌کنید قطعا به برخی لوازم جانبی نیاز دارید اما بهتر است برای خرید لوازم جانبی با کیفیت به مراکز قابل اعتماد مراجعه کنید. همچنین حدود قیمتی را در نظر داشته باشد چرا که در بازار موبایل سود اصلی فروشندگان در لوازم جانبی است و فروش بیشتر این محصولات یعنی سود بیشتر برای خودشان که فقط به جیب شما ضرر می‌زند.

    در پایان باید گفت که بازار لوازم جانبی موبایل بسیار گسترده است و با انبوهی از محصولات با کیفیت یا بی کیفیت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پر شده است. بازار موبایل فعلا حال خوبی ندارد اما بازار لوازم جانبی با استقبال زیاد خریداران مواجه شده است که باعث شده تا سود زیادی برای فروشندگان ایجاد شود و فعلا از وضعیت بازار راضی باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر