بدافزارها به کدام موبایل‌ها بیشتر حمله می‌کنند؟

عصر کالا- محققان امنیت سایبری به‌تازگی دریافته‌اند که برخی از گوشی‌های هوشمند با برندهای مختلف بیشتر مورد هجوم حملات بدافزاری قرار گرفته‌اند و اطلاعات کاربرانشان را به مخاطره انداخته‌اند.

بدافزارها به کدام موبایل‌ها بیشتر حمله می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، با اینکه سیستم عامل  اندروید در گوشی‌های هوشمند از محبوبیت و استقبال بی‌سابقه‌ای برخوردار شده است، اما بارها توسط منتقدان و تحلیلگران در حوزه فناوری و امنیت سایبری مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است.

    حالا به تازگی گروهی از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که برخی از برندهای موبایل نظیر ال جی، اسنشال فون، ایسوس و زد تی ای به دلیل آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی گرفتار حملات بدافزاری خطرناکی شده‌اند و اطلاعات شخصی کاربرانشان را به مخاطره انداخته‌اند. بنابراین به گفته آن‌ها، احتمال زیادی وجود دارد که هکرها و مجرمان سایبری با سوءاستفاده و نفوذ به این حفره‌های امنیتی، به حریم خصوصی کاربران دسترسی پیدا کرده و اطلاعاتشان را به سرقت برده باشند.

    چندی پیش بود که گزارش‌هایی مبنی بر دروغ شرکت‌های تکنولوژی در ارائه نسخه‌های امنیتی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شد. بر اساس نتایج تحقیقات جدید صورت گرفته، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در انتشار نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزاری جهت افزایش امنیت سایبری دستگاه الکترونیکی مورد استفاده کاربران، به آنان دروغ می‌گویند. به عبارتی دیگر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هیچ وقت نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید منتشر نکرده‌اند و تنها با سوءاستفاده از نام «به روزرسانی امنیتی» سعی در فریب دادن کاربرانشان داشتند.

    هرچند که چنین خبری نمی‌تواند صحت چندانی داشته باشد، اما به هرحال واضح است که امنیت سایبری برخی از برندهای موبایل که از سیستم عامل اندروید بهره‌گیری می‌کنند، دچار روزهای شدید امنیتی و آسیب‌پذیری‌های جدی بوده است.

    این متخصصان امنیتی توانستند بدافزارهای متعددی را در 10 دستگاه گوشی هوشمند از این برندهای ذکرشده را بیابند که می‌توانست امنیت اطلاعات کاربران را به شدت به خطر بیندازد.

    به گفته این محققان، آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم عامل اندروید تا حد زیادی طبیعی است چراکه ذات و ماهیت این نوع خاص از سیستم عامل، متن باز است و به افراد این اجازه را می‌دهد تا دسترسی‌های متعددی به آنچه که می‌خواهند داشته باشند. البته این ادعا می‌تواند شرکت‌های تولیدکننده موبایل که از سیستم عامل اندروید بهره‌گیری می‌کنند، را به شدت به چالش بیندازد و نام و آوازه آن‌ها را خدشه‌دار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر