بد افزاری که تمام اطلاعات گوشی شما را سرقت می کند!

عصر کالا- بدافزاری به نام zoopark تمام اطلاعات تلفن‌های هوشمند شامل عکس، ویدئو، داده‌های مربوط به اپلیکیشن و … را جاسوسی می‌کند.

بد افزاری که تمام اطلاعات گوشی شما را سرقت می کند!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کسپرسکی که به عنوان آزمایشگاه سخت افزار و نرم افزار نویسی فعالیت می کند این روزها نوعی بد افزار را شناسایی کرده که با هدف جاسوسی تمام اطلاعات گوشی های هوشمند را مورد حمله قرار می دهد و اطلاعاتی مثل رمزهای عبور، عکس‌ها، اسکرین‌شات‌ها، ویدئوها، داده‌های واتس‌اپ، تلگرام و اپلیکیشن‌های دیگر را سرقت می‌کند.

    کسپرسکی معتقد است که این بدافزار فقط گوشی های هوشمند منطقه خاورمیانه را مورد حمله قرار داده است و از این رو احتمالا با هدف سیاسی انجام شده است.

    گفتنی است؛ Zoopark  که نام این بد افزار است در 4 نسل تکامل یافته است؛ نسل اول یک مخرب ساده است که فقط جزییات حساب کاربران و اطلاعات مخاطبین را سرقت می کند اما آخرین نسل این بد افزار کی‌لاگ‌ها (فشرده شدن کلیدها روی صفحه)، داده موجود در کلیپ‌بورد، اطلاعات مرورگرها مانند تاریخچه جست‌وجو، عکس و فیلم‌های ذخیره شده روی کارت حافظه، سوابق تماس‌های صوتی و متنی و اطلاعات اپلیکیشن‌های امنی مانند تلگرام، نظارت و آن‌ها را غیرفعال می‌کند.

    جالب است بدانید این بد افزار بدون نیاز به اجازه شما و در هر زمانی می تواند از صفحه موبایلتان اسکرین شات بگیرد و برای برای استخراج داده‌ها می‌تواند بدون هیچ سروصدایی و بدون این‌که کاربر بفهمد، تماس صوتی برقرار کند، فایل‌های متنی ارسال یا دستوراتی را به‌صورت کد اجرا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر